Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etiketthundtillbehör
Läst 2533 ggr
KitoBonito
0

Säkerhetsbälte, Trixie

Halloj!

När vi ändå gick och köpte foder så passade jag på att kika efter bilbälten till hundar. Nu när jag spenderar så mycket tid hemma hos mamma (jag har själv ingen bil) så blir det då och då att vi åker bil någonstans. Förut har vi alltid haft med buren men nu står den uppe på vinden och jag misstänker att den inte ens får plats i mammas nya bil … Inte nog med att vi inte åker bil så ofta med Kito, så brukar buren väldigt ofta bara vara ivägen och det blir bökigt att ta in och ut då vår parkering är en bra bit ifrån huset.

Anyway, jag gick alltså och köpte säkerhetsbältet från märket Trixie. Jag har iiiingen aning om det är hållbart och säkert men jag tänkte lite.. "what the f-". Det måste vara bättre än inget liksom, speciellt med tanke på min budget.

Nu undrar jag lite mer utav nyfikenhet vad ni har för erfarenhet utav den?

Tack!

Vattnadal
0

Jag har ett, men ärligt, det sitter nog mest där för att vara lagligt. När jag såg mitt första allsafe, insåg jag att de där billiga nog inte gör så stor nytta. Möjligen att de stoppar upp så pass att hunden inte åker genom rutorna och far ivär. De där plastknäppena håller nog inte för så många kilo, och en hund ökar oxå till en elefant i baksätet vid en snabb inbromsning. Fast spom sagt, hellre ett sånt än inget alls. Om inte annat slipper du böter om ni blir stoppade av polisen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KitoBonito
0

Ja, det känns lite som det jag har förväntat mig. Någon gång i framtiden ska jag självklart se till att skaffa ett ordentligt bälte men det får duga nu. Förhoppningsvis tänker vi inte krocka någonstans …

Tack för svaret!