Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 1372 ggr
Tokryck
0

Har bara en hund kvar

I måndags avlivade jag Kiwi. Hon hade diskbråck. Hon kunde fortfarande springa och ha kul, men bara ibland. Hon bröt ofta lek och ville inte gärna springa och busa, tvärt emot vad en fyra årig lapsk borde vara alltså.

Hon var nere och deprimerad och verkade mycket äldre än sina fyra år.

Så därför tog vi beslutet att ta bort henne innan hon fick riktigt ont. Givetvis efter samtal med veterinär som inte heller tyckte vi skulle behandla något mer. Det skulle ändå inte ge något i längden.

Jag funderar på att byta registreringsnamn men då förlorar jag ju mitt guldmedlemskap eller vad det nu heter som jag vann för ett tag sedan. Samtidigt så är det trist att heta något som inte finns längre och bli påmind.

Tack och lov har jag Mira kvar som förgyller min dag och som tvärt emot Kiwi verkar mycket yngre än sina nio år.

SaraC
0

Usch, vad trist. Lider verkligen med dig Rynkar på näsan Fick meddelande om att en av Eros döttrar också tagits bort samma dag, också en relativt ung hund. Det är alltid lika jobbigt att förlora en hund, men det blir ju ännu svårare när det gäller unga hundar som egentligen skulle haft många år framför sig. Tycker i alla fall du tog helt rätt beslut, livskvalite för djuren ska alltid gå före våra känslor som ägare.

Sov gott Kiwi. Busa loss ordentligt och ha det bra där på andra sidan regnbågsbron tills matte hämtar dig!

(Hur långt har du kvar på Plus-medlemskapet?)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tokryck
0

Jag vet inte hur långt det är kvar, åtminstone ett halvår. Men jag får väl tävla om ett nytt Flört

SaraC
0

#2 Jag kan kolla med iFokus om det går att lösa. Vet inte om det är möjligt, men skadar ju inte att fråga.

smurfan-13
0

Beklagar sorgen. Det är alltid jobbigt att ta bort en hund, men när de fortfarande är så unga känns det ofta tyngre tycker jag.

Jag trodde själv att jag skulle behöva ta bort min Felix när han var runt 4 år pga hans ryggproblem, men han har tack o lov repat sig bra.

Sov gott fina Kiwi!

Tokryck
0

Tack SaraC!

Ja, på något sätt kan man acceptera att en äldre hund går bort, det är ju naturligt på något sätt. Även om det också är fruktansvärt för man har ju kommit den hunden så mycket närmare. Har varit där med :(

Eftersom Kiwi hade så många problem på grund av hennes rygg så känns det dock ändå in i allt att man saknar henne även som en lättnad. Det är en konstig kombination men så är det.

Scully
0

Beklagar sorgen! Vila ifrid lilla Kiwi..

Är jobbigt att behöva skiljas från dom när dom är så unga, har själv gått igenom det två gånger Gråter

SaraC
0

#5 Om du skapar ett nytt användarkonto och talar om namnet på det för mig så fixar Niklas så du får behålla Plus! Glad

Missel
0

Beklagar sorgen!

Tokryck
0

Tack alla.

Det känns bra nu. Det var det rätta och jag känner mig mest lättad. Kan titta på bilder och njuta av allt det roliga vi ändå hann med. Jag tror hon hade det ganska bra den tid vi fick.

#7 tack va snällt!

Jag provade att skapa ett nytt men så klart min e-mailadress upptagen ;) . Ska jag avregistrera mig?

DesK
0

#9 Mitt förslag är att du skickar ett PM till Niklas eller Staffan och förklarar och ber om hjälp. De är inte omöjliga, så de hjälper dig säkert gärna. Om du bara avregistrerar dig nu så kanske det är svårare för dem att hjälpa dig.

Beklagar sorgen och hoppas att du snart kan minnas din hund med glädje.

/Désirée

SaraC
0

#9 Väntar på svar hur du ska göra Glad

Tokryck
0

Tack va snällt!

Skulle det vara krångligt så kan jag ju bara omregistrera mig också. Som sagt, det kanske går att tävla till sig det igen ;) .

Känns bara trist att heta något som inte finns mer (kommer aldrig göra det misstaget igen)