Vargkriget,
Jag bifogar en bild. -Antligen så är det en fälld varg(utan blod på) eller en jakthund modell större.
Skulle ni vilja ha en varg i den storleken smygandes i kring hemma? Eller ännu en modell större Polarvarg ev?
Jag har inga åsikter(tv).. Finns det något rätt svar?
Ps. Fotot kan vara ett fotomontage. Ds.
Det ser ut att vara en varg, men inte en som finns här. Är inte de amerikanska vargarna större än våra?
Jag själv har inget emot att ha vargar runt knuten. Jag har vett nog att anpassa mig till naturen. Vågar man inte ha hunden lös ute för att det går vargar i närheten så får man se till att vara ute med hunden eller gå en långpromenad med den så den inte behöver "luftas" i trädgården.
Däremot tycker jag att det är helt rätt att ta bort "problemvargar", dock tycker jag inte äventyrliga ungvargar som fäller får är problemvargar men oskygga och närgågna vargar är det. Det borde vara fler vargar som flyttas och inte skjuts och jag håller tummarna för att vi får in fler vargar till Sverige med lite nytt blod till den svenska stammen.
Nej, jag är väl i stort sett alltid skeptisk till inplanterade arter så jag skulle inte vilja ha någon annan varg än den vi redan har.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Håller med SaraC. Men jag gillar igelkotten ändå :D (inplanterad art)
Tycker vargen/hunden på bild ser levande ut :'o Men det kanske den inte är..
Sen om jag hade levt i vargskogar … Ja, jag hade nog absolut respekterat att de lever där. Inte velat ha bort den eller så. Och jag har svårt att tro att den skulle störa mig. Jag är dock osäker på hur min hund (kopplad) skulle ses utav en varg.. Jag är grymt osäker på hur jag skulle kunna tänka mig att vargen reagerar. Hade det blivit ett problem så hade det ju självklart inte fungerat, men ALDRIG att jag hade velat utrota dem från sin plats! Inte någonstans. Utan då hade ju jag fått lyfta på baken.