Ställa ut 11-åring?
Funderar starkt på att ställa ut Eros i år. Har varit småsugen länge, för att jag vill prova på hur det är. Och i somras skaffade en kompis hund, så nu är vi sugna på att åka iväg tillsammans.
Eros är ställd som junior, men inte mer. Är jag helknasig som vill ställa honom?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Nej absolut inte! Klart du ska ställa ut Eros. Särskilt om du funderar på att avla framöver så får du ju nyttig träning med Eros.
/Désirée
Nej, det är du inte. 
Jag ställde ut Nappe på en Special i Norge då han var 7 ½ år och han tävlade mot en tik som var 13 ½ år.
Tiken blev BIR- veteran och Nappe BIM-veteran.
Det är kul och få se pigga gamlingar ute på utställningarna. 
#1 Tack! Ja, jag gör ju det i så fall för träning inför kommande hundar. Som du säger är det ju nödvändigt (tycker jag) om man funderar på avel i framtiden och det gör jag.
#2 Vad kul att höra!
Kul att det gick så bra.
Nu har vi bokat in träff med min instruktör för att gå igenom grunder och få träningsuppgifter!
Å vad spännande! Du får berätta mer om hur det går! 
/Désirée
#5 Ja
Får se om vi kan satsa på Avesta den 12/6 eller om det blir för tidigt.

Ringträning går fort att få till. Träna korta stunder varje dag, så ska det lösa sig!
Att låta frammande människor på ett trevligt sätt känna genom hunden kan vara bra, tandvisning och testikelräkning kan vara läskigt om man inte är van att främmande gör det.
Mindre raser som visas på bord kan behöva träna på det oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#7 Ja, det flyter säkert på när man väl blivit lite mer på det klara. Vi ska träffa instruktören för introduktion sen blir det träna hemma och sedan avslutar vi med att träffa instruktören en sista gång.
Japparna visas inte på bord, tack och lov. Men pommarna gör väl, så det får Bosse träna. Eros brukar vara lugn och helt ok med att bli genomkänd och lite klämd på, så det ska nog gå bra. Även om vi såklart får prova det några gånger före också. Är mest nervös för att han ska bli distraherad av alla andra hundar..
Sara när det är så många hundar som på utställning så brukar de flesta hundar helt enkelt "lägga av" så jag tror inte att du behöver bekymra dig för den biten 
/Désirée
#9 Ja, han brukar sällan bry sig om andra hundar när det är många i och för sig. Men tänk om det kommer någon supersöt tjej och han blir sådär upp över öronen förälskad.. 
Tja det är smällar man får ta 
/Désirée
#11 Haha ja. Nej, det blir nog bra det där. Jag har inga förväntningar alls utan det är till största delen träning för mig.
Helt rätt instälning, Eros kan men du behöver lära dig! 
/Désirée
Självklart ska du ställa honom
. En snygg kille ska ju visas upp och ännu viktigare är det väl om der råkar vara någon snygg tjej där för honom
.
Det är en bra miljö träning sen brukar det vara skoj å träffa lite rasmänniskor och se på andra fina hundar.. om man nu har nerver för det vill säga, själv har jag dåliga tävlings nerver så är bara utställningen som är i fokus typ 
Det är klart du ska ställa ut honom! Lycka till! 
#14 Haha, han hittar garanterat någon ny fjälla, men det blir bara icke-fysiska förhållanden för honom numer 
Ja, jag kan tänka mig det. Är ju kul bara att få titta på alla hundar.
#15 Tack så mycket! 
Var på utställningsträning i onsdags, gick bra trots "döv" hund. Nu ska vi köpa ett utställningskoppel och träna järnet 
#17 Vi här strax norr om er håller alla tummar och tår 
/Désirée
#18 Hihi, tack för det
Eros är riktigt ståtlig i ringen, men vi behöver öva massor så tummarna tackar vi och tar emot. Ska bli roligt det här!
Har även ringt SKK och hört mig för angående Eros steloperation hasen i höstas, den gör att han får ett lite rullande steg bak så vi lär fixa veterinär intyg för det. Hon jag pratade med på SKK sa dock att utländska domare inte brukar bry sig i sådana intyg, så vi får väl hoppas vi får en svensk domare eller att de inte bryr sig om det.
Eros ser så ståtlig ut på de bilder som finns här på sajten, så han lever nog upp till både sitt namn och sin image här 
/Désirée