Trevlig valborg
Jag vill passa på att önska alla en glad och trevlig valborg!

Detsamma!
Vi firar inte alls, men hundarna firade med att springa i hägnet två gånger. Vi har lekt bonde en stund, så sista fåret är klippt och alla klövar är verkade. Nu blir det middag och ett glas vin.
Kanske firar vi med att lägga upp nya profilbilder på valpar och Vittra på hemsidan.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Önskar detsamma!
Vi firar inte heller. Men fick nyss ett litet ryck och åkte och köpte lite oxfilé, så det blir mysig middag och någon film.
#1 Ja, jag vill se nya bilder!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Önskar det samma! 
Här är det mycket smällare så vi får hålla tass med våra kära fyrbeningar. Sedan har vi husen fulla av ungdomar och flera brasor i närheten så ungdomarna har fullt upp 
/Désirée

Hos oss i skogen smäller inget alls. Jätteskönt då 2 hundar är rädda för smällare.
Hemsidan blev en aning uppdaterad, med nya foton på de 5 yngsta här. Sen hände inte mycket mer, tyvärr.
Jag som ska ta med skotträdd Vidar till kanonen i Leksand på medeltidsmarknad i slutet av maj funderar seriöst på att köpa ett DAP-halsband för att testa. Vi rymmer alltid när kanonen smäller, men han är rädd så länge vi inte är i vårt tält…
MVH Elin
Trevlig Valborg på er allihop! Känner mig lite sent ute MEN whatever ;D
Kito och jag har suttit hemma ikväll nyinflytade som vi är i nya lägenheten. Vår hemmakväll har väl inte varit mer speciell än många andra MEN jag har finsmakat på Marabous nya choklad Passi0n(?). Mums säger jag bara. Ja, om ni ville veta alltså. ;-) Godnatt!
Jag önskar trevlig helg! Firade valborg hemma hos min pappa på landet vi grillade korv och åt glödbakadpotatis. Hundarna var hemma. Hade fullt upp att kela med pappas hund.
Hoppas alla hade trevligt igår!
Vi firade inne i Uppsala med vänner, jag och Kirous. Valborg är väldigt stort i Uppsala så de var ett jäkla liv som vanligt. Men det va riktigt kul, men de roligaste för mig var nog att se vilken underbart trygg unghund ja har. Underbar känsla var de verkligen! 
Kul att läsa om hur ni haft det alla! Låter som de flesta haft en trevlig kväll! Och nu är det maj! Härligt 
Här var det lugnt, men de har alltid brasa och fyrverkerier vid motionscentralen några kilometer bort så det ekar alldeles för bra hit bort. Men tror Eros har fått lock för öronen eller något av allt öronrens, för han verkar inte höra som han ska och brydde sig inte ett dugg om fyrverkerierna. Ena katten var däremot livrädd, den andra tyckte det var superkul och satt på första parkett i fönstret hela kvällen.
#4 Fina bilder! Vad de växer.. Det blev alltså hela 4 ni behöll? Har du sett de här? De är jag väldigt nyfiken på hur bra/dåligt de fungerar.
Här var det faktiskt lugnt för en gång skull, gick förbi ett gäng 10-12 åringar som smällde smällare på min sista långprommis. Det var inte så skoj då min äldsta hund blir som tokig å börjar skälla mot dom (Alltså smällarna). Jag stannade hemma med hundarna å grillade då jag itne visste hur det skulle bli. Lilleman tock det då lugnt när han hörde smällarna, så det kändes skönt. Ska inte gå med dom båda om jag vet att det bli smällande av..vill ju inte att han oxå ska reagera 

#8 Jo, det blev 4 kvar. Först valde vi en var, sen blev jag så kär i Skade (som dessutom är lite vek och försiktig, kan inte bo hos nån som är för hård, och inte heller nån som ömkar och klemar. Då duger nog bara jag ändå!
) och när vi skulle behålla 3, slutade vi försöka hitta köpare till Fenja med. Vilket jag är glad över nu, för hon är så himla rar och trevlig!
Vi ställer Ubbe och Bestla (samt Ego och Gjöa) i Bjursås 30/5, om nån annan ska dit.
De där skydden ser vettiga ut, lite dyra bara. Fyrverkerier har vi dock inga problemn med sen vi flyttade. Inget alls hörs hit ut i skogen. Kanonen hjälper dte knappast mot. Man känner av den ändå. Det brukar vara en döv hund i leksand (ambull tror jag, vit) som reagerar på kanionen, då den känner av vibrationer i marken och "trycklufte". Jag brukar gå låååångt därifrån när marknaden öppnar och stänger, eller ta bilen och köra bort. Fast kruxet är att Vidar tror att varje gång vi går, är det för att det ska smälla. Han älskar att ligga i vårt tält, där är man trygg!
MVH Elin
#9 Vilken tur att det gick så bra. Nej, precis, har man en hund som inte bryr sig om sådant är det ju dumt att riskera att den börjar göra det.
#10 Haha
Men härligt ändå att få ha kvar så många av dem. Vanligt folk brukar tycka en valp är mycket jobb, ni kör på en hel kull och sedan fyra stycken kvar - förstår inte hur ni orkar!
Jag och syrran tänkte göra ett nytt försök att åka och kika i Bjurs, så den här gången får djuren här hemma hålla sig hela och friska!
Tycker också de är lite dyra, skulle va kul att höra från någon som testat innan man provar själv. Jaha, ja men då var det ju ingen hjälp att ljudet försvann, lät läskig den där kanonen.