Valpar planeras!
Vi planerar parning av labrador (svart/brun kull)
och parning av jämthund.
e. Mycket välmeriterade tikar
Titta in på vår hemsida.
Välkomna!
Åh, vad roligt! Tala gärna om hur allt fortlöper! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad härligt! Håller med Sara, hoppas vi får följa valparna lite här! :)
Var in å kika på din hemsida, ni har jättefina hundar! Håller för övrigt med föregående talare 

#5 Vilken snygging!

Jo visst är han fin!
#5 Ja gisses vilken snygging. 
# Kan bara hålla med föregående tala! Wow så snygg 
Förmodligen är det någonting jag har missat, varför kommenterar man med glada tillrop.. Är det någon ras som passar in i klassningen! Eller har jag läst helt fel och det skulle vara Labradorvalpar och Jämtvalpar som komma skall?
Ok nu har jag gjort bort mig i igen, -#5 ja det var en snygg bild på ståtlig hund :)
Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar :) Jag ber om ursäkt i förtid pga min bristande läsförmåga.
#10 Jonte det är två olika kullar, alltså en kull per ras. Då Jämten går in i grupp 5 så skrev dom om båda kullarna här 
Alla vi läser fel någon gång 

Jo, egentligen blev det lite konstigt i första delen av inlägget.. just att det var en labradorvalp på bilden.
Meningen var att det skulle vara en bild på en jämthundsvalp men eftersom vår dator havererade så fick jag söka igenom mina gamla skivor med backupbilder.
På något sätt har jag inte lyckats spara några fina bilder på ngn jämtvalp. Därför blev det en labradorvalp.
Men igen.. lite underligt att skriva att man ska ha en jämthundskull och så en bild på en labradorvalp.. 
Enklast var det att skriva att det även är planerat en labradorkull (då skulle det inte se lika knäppt ut tyckte jag).
Tack för ert tålamod och jag lovar att det så småningom ska dyka upp bilder på jämthundsvalparna. Ja, om det nu blir några? Det är ju några veckor kvar tills vi kan ultraljuda.
Jonte misstänkte att det var så, men ville fråga i alla fall 
#12 Hoppas att du får fram några fina valpbilder på Jämthundar också framöver 
/Désirée
#12 Hoppas också på jämtisvalpar på bild inom kort!
Jämthundar är ursnygga! Morsan har ju en blandis mellan jämthund och Alaskan Husky. Underbar!
Hur går det? Några valpar än?

Då gissar jag på 8 valpar 
/Désirée

Jag tror själv oxå på … mer än en..
#17 Vad trist. Men jättekul med "bara" en kull valpar också ju, det var då en riktig kalaskula hon hade! Gissar på 9 stycken.
Jag gissar på 7. =)
Jag gissar på 9 

7 valpar hade hon i magen. Men 5 föddes levande. 2 tog för lång tid på sig att komma ut.
Vill ni följa valparna så kika in på:
#23 Vad tråkigt
Men stort grattis till de 5 överlevande sötnosarna!

Tack, det blev en härlig spridning på kön och färger.