Siberian husky + varg
Eftersom vissa renrasiga siberian husky troligen har en viss procent varg i sig så har svenska forskare nu beslutat att dna-testa siberian huskys efter varggener. Hittar de siberians med dessa gener är tanken att hundarna ska paras med vargar i hägn och att valparna sedan ska planteras ut i det vilda. Målet är att få in en del tamhundsblod i vargstammen, så att de lättare lär sig att till exempel inte riva tamdjur.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Låter som ett aprilskämt för mig ;)
Asch då. Hoppades på att kunna lura någon i alla fall 

Jo, det är hemskt många som är övertygad om att man avlat in varg i husky. Varfördå, säger jag, när en hund är perfekt som den är redan!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Haha kan erkänna att du lurade mig, innan jag läste Smurfans kommentar.
Min tanke var "Men vad fan tror de seriöst att det kommer funka?! Blanda in tamhundar är väl det sämsta de kan göra för att undvika sånt!" Dock skulle det inte förvåna mig om nån kom på en sån idé, de har ju inte direkt imponerat förut när det gäller varg… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#3 Ja, jag har till och med hört det från folk som själva har huskys och påstår sig kunna rasen
#4 YES! Tack Alex för att du i alla fall blev lite lurad 
Hahaha tyckte det var ett klockrent aprilskämt!! 
#6 Tack Jeanette. Hoppas du gick på det för en liten sekund i alla fall 
haha Jo faktiskt, men i slutet i texten så förstod jag att det inte stämde samt det där med varg + sibbe, men som Vattnadal skrev så är det ju många som är övertygade om att det finns det i sibbe.. 
#5 My pleasure. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#8/#9 Bara jag får er lite halvlurade är jag nöjd! 
Karln läste morgontidningen här hemma utan att reflektera över att Vasaloppet skulle läggas om så att man skulle åka i båda riktningarna. Det gäller tydligen att passa på på morgonen, när folk är trötta och mindre uppmärksamma 
hahaha Jo det är nog den bästa tiden på dygnet 

Min stackars sambo fick ett mail från arbetsgivaren om att semesterdagarna skulle skäras ner till 20 2013 till följd av ett nytt EU direktiv :P
Vi var smått upprörda inna vi kom på att det var ett aprilskämt
Hehe, det kanske var ett skämt men.. Det finns sådana där konstiga individer ute i verkligheten:
http://www.wolfdog.se/english/wolfdog-quick-history
http://en.wikipedia.org/wiki/Wolf-dog_hybrid
Det var 2 exempel och nätet är fullt med information. Jag har med avsikt inte tagit med n?gon länk till Svenska kennlar som erbjuder dylika eller har information.
Det finns som vanlig en massa åsikter om rasstandard(om så godkänd) och hur många genarationer sedan vargen var "iblandad".
Jag föredrar dock den ursprunliga vita sorten(polarvarg) som är ett par storlekar större än den vanliga vargen(jmnför isbjörn-björn) pga dess livsmiljö om vi ska nämna varg :)
#13 Fast det är ju inte huskys.
Det finns ju raser godkända av SKK som också haft varg i sig några generationer bakåt, saarloos wolfhound t.ex.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#12 Haha, den var bra!