Släktforskning!
Jag ramlade över hemsidan till Eros italienska uppfödare för ett litet tag sedan. Har sökt efter en hemsida flera gånger genom åren, men aldrig hittat någon förut. Det var jättekul att kika på alla hundar!
Skickade iväg ett mejl till uppfödaren igår och fick svar på en gång, kul! På SKK:s hunddata står det bara med en syster till Eros bland kullsyskonen, hon importerades hit tillsammans med honom. Men nu fick jag veta att Eros också har en bror som bor kvar på kenneln och en till syster som bor i Frankrike.
Uppfödaren verkar jättegullig och skulle leta bland gamla negativ för att se om hon hittade några valpbilder på Eros. Har ju aldrig sett några sådana bilder på honom.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Men gud så skoj!!
Kan förstå att det känns roligt för dig, är alltid skoj å få se dom som valp
.
Å vad roligt! 
Enligt Teddies uppfödare är ju italienarna duktiga på hundavel, så det kan säkert vara värt att odla kontakter, särskilt för oss som har "små" raser.
/Désirée
Ja, det var jättekul tycker jag 
#2 Ja, det stämmer kanske
Denna uppfödares hundar är nog ganska välkända inom rasen. "Di Paranor" hittar man nog i så gott som alla viktiga hundars stamtavlor.

Vad roligt! Hoppas du får lite valpbilder på killen. Sånt betyder ganska så mkt ibland. Hur hamnade Eros hos dig?
#4 Ja, det hade betytt en del! Men det var av värde att bara få kontakt med en uppfödare som faktiskt bryr sig och är intresserad.
Min mosters mamma äger en av Eros söner och i samma veva som hon köpte honom fick hon veta att uppfödaren (alltså här i Sverige) sökte fodervärd till en tik från samma kull. Hörde av mig och då hade hon redan en intresserad av tiken men även en äldre hane som redan var hos en fodervärd men behövde nytt hem. Åkte och kikade på hanen och det var kärlek vid första ögonkastet. Han fick följa med hem, hade nog inte haft hjärta att lämna honom där heller då det inte var någon i mina ögon bra miljö.
Kolla vad lika Eros och hans brorsa Eventine är!
Jag tyckte det var lite svårt att se det på den bilden, eller så kanske mina glasögon måste putsas 
Nej, det var tyvärr lite svåra bilder. Här är en lite större på Eventine
Ja där ser man ju klart deras likhet 
#10 Ja, alltså jag är medveten om att det förmodligen är för att jag är så van att se bilder på jappar och av att se Eros, men jag tycker de är sjukt lika