Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1102 ggr
jonte1
2010-02-06 18:59
0

Teddy,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-som jag låg i mammas mage med(min helbror) skrev jag ju lite grann om för nån vecka sen. Jag skrev att han också var pigg för sin ålder(12:e året) men.. -Då visste jag inte om vad som hade hänt sista 1.5 året trots han passerar förbi väldans ofta. Det syntes på hussen att det där med en Akita på gården hade spritt sig i bekantskapskresten å släkten så.. Väldas försiktigt var det.

Nu kom dom förbi i a f både igår och var här idag ett par timmar och hussen berättade att Teddy hade fått Addisons sjukdom listade dom ut till sist på djursjukhuset. Detta efter många prover. Han magrade av och vägde mindre än en fjäril(!) innan han fick medicin(kortison) inbakad i leverpastej och åt upp sig till strax under 30Kg igen. Det går numera lika bra igen att åka ex skidor med han.

Brorsan är väldans lika mig i ansiktet men annorlunda i kroppbyggnad(vikt) och päls(underull).

Ha! Min sambo Akitan Teddie har legat ute hela dagen och funderat om det skulle komma in några fler störiga Samojeder på gården. Bäst att vakta tycker hon.

-Ja det är tur att jag fortfarande är tung och kraftig, smidig och pigg och är chef.. Det vore inte kul att bli ensam kvar som gammalefar utan jämnåriga voffar i livet :)

Bifogar en bild på brorsan Teddy och våra hussar från idag.

Edit, min sambo DesK sa att Teddy hade mörkare nos än Todd.. Och jag sa gråare(vart godkänt) vilket både folk och fä får vid Addisons sjukdom.