Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: uppfödning-valpning
Läst 3385 ggr
Jonna75
0

Nu är dom små här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var en orolig dag, eller oroligare än dom andra. Hon gick ner i temp redan i onsdags kväll. Igår vid 12 tiden på dagen så var hon nere på 36,6. Mätte sedan när vi satt å åt middag då hon började bli orolig. Då hade tempen höjts till 36,9. Kl var då kring 18. Sen gick resten väldigt fort. Hon födde första 19,31 och den sista kom 22.50.

Det blev 5 hanar och vikten var mellan 473-518g. Så var ju inte så konstigt att hon var stoor Skrattande.

Största hanen jag fått tidigare vägde 460, så denna nya kull slog vikten ordentligt!

Kring 13.30 tiden fick vi då oväntat besök, kom två kennelkonsulenter oanmälda hit. Det var trevligt att dom kom och fick se allt, sen att man får papper på att allt är godkänt å inget ser konstigt ut. Hade faktiskt väntat mig att få besök, finns alltid någon som har lite å göra så dom gör anmälningar på allt möjligt.

Skönt att ha detta bortgjort både med konsulenter och valpar, tyckte bäst om att konsulenterna kom innan valpningen dock.

Visar några bilder, har dock ej tagit så mkt än, sen så är det ju en del bilder under valpning som man helst ej vill visa då vissa kan reagera å så.

Här är från igår

Jonna75
0

Sen här kommer två från idag på dom små "grisarna" Skrattande

Jonna75
0

En till

smurfan-13
0

Grattis till de "små"!

Xondah
0

Va kul, grattis till dem små pluttarna! :)

xcess
0

Ojoj vilka tjockisar:D massa bilder får du dela med dig av! Grattis

Vattnadal
0

Grattis, vad härligt att det gick bra!

Fast nog kan du lägga upp bilder från valpningen, ingen har klagat på de i min artikel, och jag körde helt sensurlöst i den, tror jag i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

idaleck
0

Vilket charmigt gäng! Grattis!

SaraC
0

Nej, vad kul! Stort grattis! Hela fem små tjockkorvar Kyss

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
0

Härliga bilder och man blir avis som sagt med flera i forumet som får valpar. Jag har redan innan konstaterat att din tik tillhör den "ena" modellen utav Samojeder som är lite spetsigare i ansiktet. Jag föredrar den andra modellen(se bild) men jag gillar alla Samojeder :)

Qepta
0

Grattis till pluttarna!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

DesK
0

Många grattis från mig också!  Glad

Om det var 5 hanar så borde de väl kallas för Prinskorvar  Flört

/Désirée

scth
0

Grattis till småttingarna :) lycka till, du får uppdatera här allteftersom de växerFlört

Jonna75
0

Tack för alla gratulationer Skrattande

#6 Jag tror jag hoppar över från valpningen, fick inte så bra bilder från den då tiken hade bestämt sig att trycka in rumpan mot väggen varenda gång, sen ligger hon ganska ihopkurad så enda man ser är ryggarna Obestämd. Men har ju självklart lite nyare bilder att bjuda på Flört

#9 Jo hon tillhör mer den snipiga varianten om man säger så, jag tycker oxå om den lite mer nalliga, men inte allt för kraftig. Som min egna tik tycker jag är lagom tex Glad

#11 Hahaha Ja jo det har du rätt i.

Jonna75
0

En till

Jonna75
0

En liten söting, svart hane, den över är den röda

Jonna75
0

Sen kan jag bjuda på en bild på mig och den röda hanen..igen hihi

bblomquist
0

Grattis till dom jättesöta små valpar!
Härlig tunga på #15

Jätte fina bilder :)

LinaK
0

Grattis! Dom är helt otroligt söta Kyss

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

xcess
0

oooh jag vill mysa valp mage:P så söta de är!

Lavine
0

Men hej, hallå! Plötsligt vet jag vem du är. Glad Det var jag som hade den vita devon rexen på Kattens dag. Grattis till kullen! Ska bli jättekul att följa den, jag gillar samojeder.

Jonna75
0

Tack igen alla för gratulationerna! Ja det händer mkt med dom nu, men vänta bara tills dom är kring 4 veckor, dom som haft valpkullar vet hur det är, då börjar det hända saker å dom är ännu sötare Tungan ute.

#20 Men hej på dig Glad, kul att höra av dig igen.

Ni som vill och ej har varit inne på min profilsida får gärna kika in på min hemsida där det finns mer bilder på dom, blir nog ingen fler uppdatering förän dom är 1 vecka (På Torsdag)

Kommer ju såklart försöka uppdatera här oxå med lite nya bilder

Kennel White Crystal

Jonna75
0

Nu kommer det någon bild till. Här är ena hanen 10 dagar.

Nu har dom flesta öppnat ögonen, första fick upp halva ögat när han var 8 dagar.

Jonna75
0

Hane 1. 10 dagar.

Ska förska ta lite nyare bilder, nu börjar det bli fart i lådan Glad

Xondah
0

Vilka små nassar, helt underbara. :)

jonte1
0

Hmm.. Får man skriva Pyzz, Pyzz, Pyzz på dom små :) Hälsa Mamman åxo :)

SaraC
0

Jösses vilka sötingar! En sådan att borra ned näsan i vore inte helt fel!

Jonna75
0

Ja nu är dom riktigt goa att borra in näsan i..tyvärr får man ju akta sig så man inte blir nerkissad hihi

Nu har jag äntligen förminskat några bilder. Så nu kommer lite mer ögongodis Flört

Här är dom 15 dagar, alltså taget igår

Jonna75
0

Tre av myspysarna

Den första öppnade föresten ena ögat vid 8 dagars ålder

Jonna75
0

Sen den sista från inatt. Kunde inte låta bli å skynda mig hämta kameran Tungan ute

DesK
0

Oj oj oj sickna gosegrisar!  Glad

/Désirée

jonte1
0

Inte ett öga torrt säger jag och gammalefar. -Rent utav hela ansiktet flinar på oss.  Vårat rivjärn skulle nog vara lika beskyddande om hon fick tillfälle att nosa och bekanta sig.

Är- avis :( hälsa mamman :)

SaraC
0

Du får pussa på dem från mig! Kyss

Jonna75
0

#31 Min tik, alltså farmor till valparna har varit inne flera gånger å pussat på dom, men hon får då akta sig då mamma kommer i närheten hihi. Jo jag förstår att hon skulle vara det.

#32 Jo då ska pussa på dom från dig Glad