Nu är dom små här!
Igår var en orolig dag, eller oroligare än dom andra. Hon gick ner i temp redan i onsdags kväll. Igår vid 12 tiden på dagen så var hon nere på 36,6. Mätte sedan när vi satt å åt middag då hon började bli orolig. Då hade tempen höjts till 36,9. Kl var då kring 18. Sen gick resten väldigt fort. Hon födde första 19,31 och den sista kom 22.50.
Det blev 5 hanar och vikten var mellan 473-518g. Så var ju inte så konstigt att hon var stoor
.
Största hanen jag fått tidigare vägde 460, så denna nya kull slog vikten ordentligt!
Kring 13.30 tiden fick vi då oväntat besök, kom två kennelkonsulenter oanmälda hit. Det var trevligt att dom kom och fick se allt, sen att man får papper på att allt är godkänt å inget ser konstigt ut. Hade faktiskt väntat mig att få besök, finns alltid någon som har lite å göra så dom gör anmälningar på allt möjligt.
Skönt att ha detta bortgjort både med konsulenter och valpar, tyckte bäst om att konsulenterna kom innan valpningen dock.
Visar några bilder, har dock ej tagit så mkt än, sen så är det ju en del bilder under valpning som man helst ej vill visa då vissa kan reagera å så.
Här är från igår

Grattis till de "små"!
Va kul, grattis till dem små pluttarna! :)

Ojoj vilka tjockisar:D massa bilder får du dela med dig av! Grattis

Grattis, vad härligt att det gick bra!
Fast nog kan du lägga upp bilder från valpningen, ingen har klagat på de i min artikel, och jag körde helt sensurlöst i den, tror jag i alla fall.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vilket charmigt gäng! Grattis!
Nej, vad kul! Stort grattis! Hela fem små tjockkorvar 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Grattis till pluttarna!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Många grattis från mig också! 
Om det var 5 hanar så borde de väl kallas för Prinskorvar 
/Désirée
Grattis till småttingarna :) lycka till, du får uppdatera här allteftersom de växer
Tack för alla gratulationer 
#6 Jag tror jag hoppar över från valpningen, fick inte så bra bilder från den då tiken hade bestämt sig att trycka in rumpan mot väggen varenda gång, sen ligger hon ganska ihopkurad så enda man ser är ryggarna
. Men har ju självklart lite nyare bilder att bjuda på 
#9 Jo hon tillhör mer den snipiga varianten om man säger så, jag tycker oxå om den lite mer nalliga, men inte allt för kraftig. Som min egna tik tycker jag är lagom tex 
#11 Hahaha Ja jo det har du rätt i.
Grattis till dom jättesöta små valpar!
Härlig tunga på #15
Jätte fina bilder :)
Grattis! Dom är helt otroligt söta 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

oooh jag vill mysa valp mage:P så söta de är!
Men hej, hallå! Plötsligt vet jag vem du är.
Det var jag som hade den vita devon rexen på Kattens dag. Grattis till kullen! Ska bli jättekul att följa den, jag gillar samojeder.
Tack igen alla för gratulationerna! Ja det händer mkt med dom nu, men vänta bara tills dom är kring 4 veckor, dom som haft valpkullar vet hur det är, då börjar det hända saker å dom är ännu sötare
.
#20 Men hej på dig
, kul att höra av dig igen.
Ni som vill och ej har varit inne på min profilsida får gärna kika in på min hemsida där det finns mer bilder på dom, blir nog ingen fler uppdatering förän dom är 1 vecka (På Torsdag)
Kommer ju såklart försöka uppdatera här oxå med lite nya bilder
Vilka små nassar, helt underbara. :)
Hmm.. Får man skriva Pyzz, Pyzz, Pyzz på dom små :) Hälsa Mamman åxo :)
Jösses vilka sötingar! En sådan att borra ned näsan i vore inte helt fel!
Oj oj oj sickna gosegrisar! 
/Désirée
Inte ett öga torrt säger jag och gammalefar. -Rent utav hela ansiktet flinar på oss. Vårat rivjärn skulle nog vara lika beskyddande om hon fick tillfälle att nosa och bekanta sig.
Är- avis :( hälsa mamman :)
Du får pussa på dem från mig! 
#31 Min tik, alltså farmor till valparna har varit inne flera gånger å pussat på dom, men hon får då akta sig då mamma kommer i närheten hihi. Jo jag förstår att hon skulle vara det.
#32 Jo då ska pussa på dom från dig