Lundehund?
Min partner gillar lundehundar - kan någon här rekommendera en bra bok om denna ras? Kan läsa NO, DA, SE, EN.
Svenska Lundehundsällskapets jubileumsbok kanske kan vara något?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har haft en Lundehund och kan varmt rekommendera Jubileumsboken. Det är dne enda bra boken om Lundehundar som jag känner till. Annars går det att läsa lite smått om rasen i de flesta Hundrasböckerna.
Hur får man tag på en jubileumsbok?
själv är jag väldigt tänd på Lundehund.
Man kunde beställa den från Lundehundsällskapet under länken i #1. Jag har inte kommit mig för ännu bara …
ja kan inte få upp den.. funkar verkligem länken?
Man får ta bort så det bara står http://www.lundehund.se, sedan kan man klicka sig fram till shoppen. Fast jag hittade ingen shop-adress, så jag skrev alldeles nyss till adressen som angavs för tidningen och frågade. Vi får se om de svarar!
Sidan har strulat förut också så det är inget nytt ;)
Roligt att höra att ni är intresserade av rasen, den är väldigt charmig kan jag lungt säga =D
jag beställer lätt dendär boken, läste det nu.. förstår inte, ska man först betala, och sedan skriva att jag har betalat för jubileumsboken? :3
Jag fick detta svar:
"Roligt att du vill köpa jubileumsboken, den är riktigt bra med mycket intressant läsning.
För att få hem en jubileumsbok så sätter du in 260 sek på Svenskt Postgiro: 92 22 57-1"
Maila åter till denna adress och meddela att pengarna är påväg sedan skickar vi dig en Jubileumsbok till dig på nedanstående adress om inget annat anges."
Så det är bara att sätta in pengar och sedan skriva och säga att man betalt och vill ha boken. Ska fixa det nästa gång jag betalar räkningar.
Jag har beställt boken igår :) !
Hej! Svenska lundehundsällskapets jubileumsbok är väldigt bra! Under våren/sommaren kommer det ut en bok på danska om lundehund. Sedan finns det en lundehundsbok på tyska och finska också. Norrmännen har pratat om att göra en bok om sin ras också, men jag vet inte hur planerna ser ut.
Jag har 5 lundehundar hemma av varierande ålder.
Så, nu har jag också lyckats beställa!
#11 Vilka fina hundar du har, kikade in på din hemsida. ;)