Toppen med en Vidar!
När jag har hamnat i en riktigt dålig period (skov kallas det) med fruktansvärd värk i händer och dessutom feber och svällda lymfor, så orkar jag knappt nåt. Bara att mata djur, fixa mat och vatten till hundar, skura köksgolv från kiss och umgås med valparna känns för mycket egentligen.
Promenad med hundarna är bara att glömma, utan febern går det om jag bara lyckas kliva över den mentala tröskeln, men inte som det är idag.
Vittra har extremt tråkigt, och får bara vara ute själv korta stunder, egentligen borde hon inte få det alls, då hon är i sitt första höglöp. Nog för att vi bor avlägset, men jakthundarna som bor grannar nån km bort kanske kan hälsa på om jag har otur.
Tänk då att ha en alldels oustanding underbar Vidar. Han fick sin nomesele på, och så lina med expander till min spark. Han drog mig glatt och lyckligt på en 4-5 km "prommis" nyss. Det tog 25 min, men rätt många stopp för nosa, kissa, lukta i rävens spår, och så hararnas, men även med en del riktiga glädjerus så sparken vinglar och vinden susar i öronen. Vittra sprang med, lite ängslig över sparken, men så lycklig över att få komma ut och röra på sig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Usch vad jobbigt att vara ur form, hoppas du kryar på dig!
Kul att han fick dig på bättre humör :) Djur brukar vara bra på det.
Håller med #1, hoppas det blir bättre! Vidar är då en riktig toppenkille! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jobbigt att du mår dåligt, men vad härligt med så duktiga hundar!
(Måste då också fråga om det är MS du har? Läser om det i akutsjukvården just nu nämligen..)

#3 Nej, jag har tur, det är inte så illa. Reumatism, troligen, har precis träffat reumatolog och är under utredning. Inget som syns på proven de tagit än.
Vidar har tur att han är bra att ha mellan varven. När vi var med valparna till veterinären för vaccinering, chipning och hälsokoll, så passade han på att ta ner kartongen med valppaket från eukanuba. En påse öppnade han bara, en åt han lite ur och en 3:e tömde han till hälften. Han är svag för att öppna kartonger, särskilt om det är nåt ätbart i dem… Tur att det blev en miss så att vi fick dubbla.
MVH Elin

#4 Okej, hoppas du inte tog illa upp för att jag frågade! Det var det med "skov" jag kände igen från MS-symtomen nämligen. Reumatism är nog jobbigt nog, har en kompis som har det och hon har det väldigt jobbigt till och från.

Jo, skov finns i flera sjukdommar, alla autoimmuna vad jag vet. Det finns mycket värre saker att ha än jag har (om de gissat rätt, med tanke på äldre släktingar).
Självklart tar jag inte illa upp!
MVH Elin