Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 2032 ggr
jonte1
0

Hundars mentala hälsa..2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lagt ett antal foton på Samojer och en Husky längst fram m släde. Det var bara två hanhundar med i draget i den bildserien och gammelfar som bor här fick alltid i spannet ta någon utav bakersta platserna, På fotorna ser mellan-hannen alltid större ut och jag hade från och till den hannen hemma här för "uppfostran" utav min hund som var farsa enligt 3-4 generationer upp. Ja det funkade efter några dagar här varenda gång efter ranghög slagsmål men paret(pensionärer) klarade inte utav hunden.

Det var inte roligt med att ha skaffa sambo&döttrar å en Akita-Borsoj å behöva säga att jag inte hade tid längre..  Hunden gick tillbaka till uppfödaren och vart utplacerad med.. Den vart borttagen.

Bifogar en bild på.. Det går att ha hanhundar ihop å gammelfar(Todd) går först till skillnad mot senare generationers inneliggarhund (!). Syns på pälsskick och pälsfärg.

Tänk om livet hade varit enkelt, -suck.

SaraC
0

Vad tråkigt att det inte fungerade med hunden och att han senare fick avlivas.

Fina hundar på bilden!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver som en nöt när jag har bråttom, bifogar en bild på hunden som jag nämde ovan och som var 1 utav 2 Samojeder som har varit svåra vad jag minns.  Den andra har jag minnen infrån när jag var 9-11 år och som jag med dagens erfarenhet misstänker att det var matten som.. Gjorde saken.

Å andra sidan, titta på bilden och fundera vilken som skulle kunna motstå valpen som var flygfärdig men hamnade hos fel sorts ägare tyvärr.