Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1930 ggr
SaraC
0

Smällarupproret

Vad tycker du om Smällarupproret? Är det något du stödjer?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jonna75
0

Självklart stödjer jag dom!

Har deras loggo på min startsida Glad

Det är bland det värsta man vet som hundägare, dessa smällare. Sen att man har en hund som blir förbannad på smällare..eller rädd för smällare och förbannad på raketer..alltså hon ska försöka ta dom då hon blir så arg..

Så denna tid blir inte skoj. Ska även få hem en till hund som är skotträdd Obestämd

Xondah
0

Jag stödjer.

Tycker synd om alla djur, vilda som tama under dessa högtider. Sen just att de smälls så långt innan och efter…ingen ordning. Sen är jag faktiskt rädd själv, med alla småungar som springer runt med smällare…ush.

Förra året några dagar före nyårsafton blev jag å Blade nästan träffade av en smällare kastad av ett barn, Blade verkar inte ha fått några "men" av de iallafall som tur är. Han reagera inget på de som sköts idag heller så de kändes ju skönt…värre med matte. :P

Och saker som faktiskt inte är livsviktiga överhuvudtaget och är farliga för miljön tycker jag är totalt onödiga. Jag har svårt att förstå dehär med fyrverkerier..har aldrig intresserat mig och jag kan inte förstå vad som är vackert med att skjuta upp miljögifter i skyn.

smurfan-13
0

Idag har min ena kille spenderat en stor del under sängen pga detta otyg. :( Om det bara smällde någon timme precis vid nyår skulle jag inte gnälla, men som det är nu är det inte lätt att skydda honom mot det. Det är mitt första nyår med honom, men han har ju en enorm rädsleproblematik så jag visste ju att han skulle reagera. Dock trodde jag inte att han skulle reagera så här lätt. Idag har det smällt låååångt borta och inte alls särskilt mkt egentligen, men det blev klart för mkt för honom. :(

Självklart stödjer jag smällarupproret, samt polisanmäler smällandet jag hör då det inte är tillåtet (så att det syns i statistiken att det faktiskt är ett problem!)

[Emma-Rhino]
0

Jag säger, Smäll gärna raketer vid tolvslaget! Men låt det stanna där! Låt inte era barn eller unga springa runt flera dagar innan och efter! Man kan ju inte ens gå ut å gå utan att dom smäller.

Här hemma har dom redan börjat och Zac vägrar gå ut å kissa. Gråter Min stackars älskling.

SaraC
0

Stödjer självklart.

Hundratals människor skadas av otyget varje år, några stryker med, för att inte tala om alla stackars djur och människor som är rädda och miljöförstöringarna.

Om vi måste ha fyrverkerier, låt experter skjuta av dessa vid särskilda platser. Så sker allt som det ska, de som vill kan komma och titta och de som vill undvika får en chans att göra det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tar samma text och bild och slänger in på 3 ställen bland inläggen.

*Jag kan bekräfta att Teddie var som ett skott ur dörren på huset när jag kom hem under 2 veckors tid när matte var bortrest och efter ha undersökt bilen gick hon in och uppträdde som vanligt.

*Rasstandard, jag som trodde Teddie var något för stor men det visade sig att den standard SaraC har beskrivit så ligger hon precis på övre gränsen för mankhöjd inkl avikelse.. Dock så stämmer det inte med små öron. Vi brukar kalla henne vingmuttern ja. Bifogar bild på herr och dam som blir omklappade utav äldre dottern(bild).

*Det där med smällare tycker ingen utav dom om. Samojeden är mer bekymrad över tjutande raketer än smällare. Akitan gillar varken eller så det är inte sådär jättelätt att gå ut med dom. När det kom till kritan så föredrog Akitan att sova brevid husses sängkant under nyårsnatten.. :)

trex
0

Håller med.

Hade Det varit enbart på nyårsafton, så ok. Just nu smäller dom ute, och jag har 2 hundar under mina ben. Det darrar till och med i stolen.

KitoBonito
0

Jag stödjer.

Jag tänker på människor som skadas, gamla krigsveteraner som förknippar och påminns av detta med krig, miljön, hundar, katter, alla vilda djur som lever i naturen osv..

För att inte tala om barn som springer runt med smällare i fickorna. Usch.