Får hoppas lyckan vänder nu!
Jag har haft en ganska otur när det gäller uppfödning, inte direkt med valparna jag fött upp, utan att få flera kullar. Nu har jag haft otur med två planeringar med min Xena, hade gärna fått en kull till på henne, men iof så är det ju inte försent för henne ännu då hon blir 6 år i april.
Sen var det ju avkomman från Xenas första kull som jag behöll hemma, av 7 valpar så är 6 röntgade, en hade höftledsfel och det var min tik. *suck*
Men sen här i somras så kom en väninna och frågade om jag ville leasa in hennes tik då jag har hjälpt henne att planera en parning på henne, hannen till tiken skulle vara en hane från mig. Så självklart tackade jag ja, det är ju kul om jag får tillbaka mina linjer
.
Så här i början av November så ringer ägaren till tiken och säger att hon börjat löpa, jag blev så glad och förväntansfull. Dagarna gick och vi planerade att vi skulle åka och para antingen på Fredag eller Lördag denna helg alltså. Men sen ringde hon mig i Tisdags kväll och ville att jag skulle kolla på tiken då hon själv tyckte att hon hade svullnat. Hon kom hit på Onsdag och jag såg direkt att hon var väldigt nära höglöp, så sa till henne att vi kan inte vänta till i helgen utan måste åka redan på Torsdagen. Det var bara ringa till min valpköpare och tillika hanhundsägaren, vi bestämde att vi skulle komma på eftermiddagen på Torsdag.
Hundarna var glada och lekte en liten stund, vi gick in med dom i hundgården, sen gick det inte mer än ca 15-20 min så satt dom fast. Det var som tur en ganska kort hägning, ca 10 min. Vi frös som sjutton alla tre så vi var glada att det gick så fort.
Sen igår så kom hanhundsägaren och tikägaren hit till mig, då hanhundsägaren bor ca 10 mil bort och hade ändå ärenden här i stan så var det lika tyckte hon. Denna gång gick det mkt fortare innan en hägning blev ill i mitt kök, denna gången blev det lite längre, men vi slapp ju frysa denna gång som tur var
.
Så nu är det en väldigt spänd väntan och se om det blev något resultat, om ca 24 dagar så ska vi mest troligt och göra ultraljud då jag gärna vill veta om det är några bäbisar i magen.
Jag brinner verkligen för det här med uppfödning, men efter all otur så har det nästan känts lite hopplöst.
Så äntligen känns det lite mer positivt ut iaf. Så nu är det bara vänta och hopas på det bästa. Håll gärna tummarna för oss 
Oh, vad spännande! Håller verkligen tummarna att det går vägen den här gången.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Håller tummarna jag med! :)

Då håller vi tummarna för er att det blir valpar, och att du behåller rätt valp den här gången! Kanske ha någon på foder oxå, som extra försäkring?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hmm.. har för mig att man inte ska säga det där ordet, att det betyder otur. Så hoppas vad jag menar
. Jag skrockfull.. nee då 
#3 Jo vi får väl se hur det blir, kan itne lanera så mkt just nu men hoppas det blir så pass många att jag kan spara en iaf. Tiken har haft en kull tidigare och då fick hon två st och som det ser ut nu så kan jag tyvärr inte spara något ifall det bara blir två. Eller kanske kan sätta ut en på halvfoder då iaf.
Vi ser ju vad som händer, men som sagt känns det bra än så lägne iaf :)
Då jag varit väldigt frånvarande här på iFokus ett tag så måste jag uppdatera här lite.
Den 15/12 så var jag och gjorde ultraljud på tiken. Det visade sig klart å tydligt att hon är dräktig och veterinären såg minst 4 blåsor. Han trodde det skulle bli mellan 4-6 valpar. Så går allt bra så väntar vi valpar här kring den 15/1. Blir det så många som han trodde så behåller jag givetvis en om det blir någon fin tik 
Grattis, gud vad skoj!:)
Då kommer man bli galet valpsjuk här, samojed vappisar finns de nått sötare? ;)
Tack! 
Jag kommer säkert uppdatera med bilder om allt går som det ska. Sånt ska man ju aldrig vara säker på.
Jeanette, önskar dig all lycka med vaplisarna och instämmer angående söta dito. Här hemma finns massor av gulliga Samojedvalpisar på väggarna. Teddie fnyser och tycker att Akitavaplisar är minst lika söta 
/Désirée
Vad roligt! Hoppas allting går enligt planerna denna gång och det blir en hel hög med mysiga valpar!
Vad roligt!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#6 Jag får väl skicka lite extrabilder till dig då
.
#8 Ja men givetvis är ju Akitavalpar minst lika söta..de är ju valpar de oxå
.
#9 Jag blir glad om det skulle bli 4 som veterinären sett. Nu är det nästan precis 1,5 vecka kvar och nu står valplådan å väntar på att dom ska anlända 

oh gud så spänande! Mssa massa bilder är ett måste
Lycka till
Håller med #12, vad spännande! Förstår att du väntar och längtar nu.