Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: hälsa
Läst 2625 ggr
SaraC
0

Eros ben (och lite till)

Nu kommer äntligen det, förhoppningsvis, sista stora steget - i morgon ska stiftet tas ut!

Kör in honom till operation i morgon bitti. Sedan åker jag och hämtar en fälla och hem för att försöka fånga in katten som är på rymmen. Kommer kännas väldigt, väldigt tomt här hemma i morgon när även Eros blir borta. Men han kommer i alla fall hem samma dag. Jag och tjockiskatten får väl rå om varandra och lurpassa på fällan!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

scth
0

Hoppas det går bra imorgon, lycka till med både Eros och kattten :)

SaraC
0

#1 Tack så mycket Glad

Eros stift hade gått av och de skulle plocka ut den största biten. Får nog tillbaka honom redan i förmiddag!

Kattfällan är hämtad och laddad! Nu väntar vi på fångst! Ja, rätt fångst. Vill inte ha någon arg gammal grävling eller så.

Xondah
0

Vad tråkit med kissemisssen! :( Nu när snön har kommit vill man ju inte ha inte misse på rymmen. Är det en inne katt?

Hoppas och håller tummarna för att din misse kommer hem!

Skönt att Eros kommer hem snart iallafall. :) Ska dem bara ta ut den ena biten av stiftet?:o

SaraC
0

Ja, det är en innekatt, därför jag är så bekymrad även fast det bara gått någon dag. Tack så mycket för tummarna! Få se vad som händer inatt..

Stiftet hade gått itu och de tog bara bort den stora delen som sitter ovanför knäet, den andra störde inte. Antar att de inte ville in där och rota i det nyläkta om det inte stör, men skulle höra av mig om jag märkte något framöver Glad

Vattnadal
0

Håller tummarna att han blir helt bra nu då, och att katten kommer hem senast imorrn!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

#5 Det tackar vi så mycket för!

DesK
0

Även jag håller tummarna!  Glad

/Désirée

SaraC
0

Tack DesK! Kul att du är tillbaka förresten.

scth
0

Har du fått tag i katten ? :/

SaraC
0

Nej, tyvärr Rynkar på näsan

Men fick nyligen ett samtal från en granne som sett honom igår kväll, så skönt med ett livstecken!

SaraC
0

Igår kväll kom lille misse hem igen! Fastnade i fällan tillsist. Så nu kan det bli jul i stugan!

Xondah
0

Va skönt! :)

KitoBonito
0

Vart har du fått namnet Eros ifrån? :)

SaraC
0

#12 Ja Glad

#13 Han heter Eros Di Paranor i stamtavlan, han kommer från en kennel i Italien som heter Paranor Glad

KitoBonito
0

Okej, undrar mest för att jag hörde det namnet i vår senaste föreläsning där det var ett grekiskt ord för … liv? Tror jag, jag får kolla upp det! Och när jag googlade kom det fram en grekisk kärleksgud. :P

SaraC
0

#15 Ja, precis. Det är den grekiska motsvarigheten till romarnas Amor Glad

Vattnadal
0

Vad skönt att katteländet kom hem! Då kan ni slappna av och få en alldels perfekt jul! Bästa julklappen var väl att familjen samlades igen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

DesK
0

Skönt att katten kom hem igen! Glad

Måste få fråga, hur kom det sig att du importerade Eros från Italien?

/Désirée

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har det gårr med Eros och benet undrar stor-Eros(Todd) :) Hoppas det gick bra.

Annars så hade jag haft ett bra tips på kattfälla.. Tyvärr så hade du fått leta fram katten i mindre levande tillstånd under nån buske eller dylikt. Samojeder saknar inte jaktinstinkt som sagt, det har rykt ett antal fåglar, fiskar och ekorrar under åren och han är lika pigg än vid över 11-års ålder.

SaraC
0

#17 Javisst är det, bästa julklappen vi kunde få!

#18 Det är inte jag som importerat honom utan en kennel här i Sverige Glad

#19 Det går bara fint med benet, i morgon ska vi ta bort stygnen och träffa sjukgymnasten.

DesK
0

Sara jag blev mest nyfiken varför en uppfödare väljer att importera från just Italien. Teddies pappa var också född i Italien och hennes uppfödare berättade varför hon hade valt att köpa avelshund därifrån, vore alltså intressant att höra vad någon annan uppfödare har för uppfattning om just detta  Glad

/Désirée

SaraC
0

#21 Nu har jag ingen kontakt med uppfödaren, men jag vet i alla fall att en av orsakerna var linjerna. På faderssidan är han japan Glad Sen är ju japansk spets en liten ras i Sverige så nytt blod är viktigt.