Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 3354 ggr
SaraC
0

Julfirande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Firar ni jul? Är hunden med? Får vovven någon julklapp? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Xondah
0

Jag är inte troende, men min familj och släkt har god mat och så på julen och skulle bli besviken om man inte dök upp. :) Jag tycker de är trevligt ändå för att man får träffa alla.

Vovvsarna är med, detta blir Kirous första julafton. Dem får inslagna presenter som rå och älgben, märgben och ibland nån leksak. :)

Blade går och gömmer sig med sin present sen när han är klar på två röda vill han gärna öppna de andra hundarns paket. :P

smurfan-13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har varierat lite de senaste 10 åren för min del. Jag har varit väldigt trött på all ståhej kring jul och inte riktigt förstått mig på det. Så jag har helt enkelt undvikit att fira det om det gått :P

Förra året var jag hemma själv m djuren och sambon var hos sin familj. Min familj var uppsplittrad m mor & syrran som firade m mormor och far och lillsyrran som firade nere i Abu Dhabi där far jobbar (kunde inte få ledigt). Iår blir det att vi alla åker hem till föräldrahemmet. Självklart ska alla hudnarna med (totalt blir det 6 hundar), men vi brukar få sätta upp kompostgaller och  ha hundarna utanför när det r paketöppning. De blir för tokiga och ska öppna ALLA paket! Själklart får der egna paket med. :)

Här har Gimli samlat ihop en massa julpapper i sin biabädd & ingen annan hund fick ta något papper från honom :D

LinneaChristina
0

Jag firar jul så mycket som möjligt! :D

Silvas två första jular, fick hon massor av paket. I år hade jag bara tänkt ge en grej: en kub av råhud med ett hål i som det kan trilla ut godisar ur. Frågan är om hon inte hellre tuggar sönder råhuden än välter runt kuben…

Sen impulsköpte jag ett koppel på hundmässan i helgen. Det får också bli en julklapp, för att "motivera" att jag köpte något som jag egentligen inte alls behöver (har ju redan hur många koppel som helst!). I och för sig är det väl inte något som Silva blir sådär överförtjust över att hitta i sitt paket. Jag får väl lägga i några godisar också… :)

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Vattnadal
0

Jag brukar ta med Vidar och Raksha till mamma, fast nu på senare år har vi varit hos lillasyster på julafton. I år blir det dessutom en Vittra jag tar med, istället för Raksha.

Krister har tagit med en hund ibland, fast nu bor de i nytt, förvisso hysteriskt stort hus, men utan staket. Rymmarhundar kan vara lite tokiga då.

De som följer med får inslagna paket med oss andra, men kan istället tvingas att julbada, göra ren öron, klippa klor od. De som stannar hemma får hundgårdar pimpade med godis, märgben och ibland nya leksaker, eller granar och annat skoj.

På juldagen kommer hela min familj hit, och ibland lillasysters svärmor och svåger, med lite tur även några från kristers familj. Vi brukar vara drygt 20 personer och så ett gäng hundar. Finns det snö kör Krister några vändor med släden så att hågade får sig en svängom.

Älskar jul, och är så lycklig att snön äntligen kommit. Hade jag varit en gnutta piggare efter jobbet skulle jag ha vräkt på med alla tomtar idag. Vi har bara juldukar och gardiner uppe, samt några ljyusstakar od, sen 1:a advent.

Inte bara hundarna får extra mums här, utan alla djur ska ha. Köper alltid hem massor av kakor, för på jalafton får alla mössen kakor till julklapp. Älskar att stå i djurrummet och lyssna på massor av små tänder som knaprar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Vi firar med tjocka släkten, hit och dit. Eros får hänga på. Jag beodrar mina kära släktingar att inte tjoppa i honom en massa från bordet, men de är inte särskilt väluppfostrade för något slinker alltid ner ändå. Sedan brukar han få en egen jultallrik med passande från bordet. Julklappar brukar han få både av släkten och mig. Blir ätbara eller roliga aktiveringsleksaker. I år tänker jag köpa en ny från Nina Ottosson, såg de hade billiga på Djurmagazinet.

Efter julafton myser vi massor här hemma. Leker och busar i snön, gosar ner oss i soffan och dricker glögg och pepparkakor och allt det där. Julen är mys, lugn och nära & kära för mig.

Missel
0

Vi ska fira hos mormor och båda hundarna ska vara med. Tror de får märgben, och några skorpor av mormor. Brukar inte slå in märgbenen, efter som Kippo tuggar i sig pappert…

Vattnadal
0

Vi har fått snö, så våra hundar får nog ta en slädtur på julaftonsmorgon!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jonna75
0

Självklart firar vi jul och hundarna ska givetvis få julklappar dom med! Dom brukar tycka att det är väldigt skoj att öppna dom Tungan ute.

I år så får tyvärr inte min yngsta hund vara med, då hon ska flytta söderut dan före julafton, så det har varit många tårar här dom senaste dagarna Gråter

DesK
0

Klart voffarna får julklappar och lite julmat  Glad

Sara hur klarar Eros glöggen och pepparkakorna?   Flört Tyst

/Désirée

KitoBonito
0

Alla vovvar här verkar få en trevlig jul i alla fall. :)

Kito och jag firar också jul! Och så har det alltid varit, och han har alltid fått julklapp utav åtminstone mig (de andra förstår sig inte på innebörden av att ge min hund julklappar, hmpf!).

I år blir vi intryckta hemma hos min bror med hans familj; vi blir många … För många enligt mig. Och en konstig ny regel har satts upp för Kito som kallas "koppel inomhus". Jag tänker inte diskutera saken då de först försökt få mig att lämna honom hemma. Ja, som ni förstår, förstår min släkt och familj inte sig på hundar (trots att två till har hund). Bara massa strunt i år tycker jag. MEN jag fick inte lov att fira jul ensam så jag och Kito får stå ut. ;) Och det ska väl gå bra ändå.

SaraC
0

#9 Hihi, han hoppar nog glöggen men pepparkakor smakar han gärna!

DesK
0

Todd å Teddie hälsar, vi hoppar åxå över glöggen, men pepparkakor är mums  Skrattande

/Désirée