Snö?
Vart har snön tagit vägen?! Har ni snö?
Här i Dalarna brukar vi inte vara fattiga på snö men i år är vi det och det är supertråkigt. Det har snöat några gånger men slaskat bort igen. Idag har dock temperaturen sjunkit ner några grader under minus och ett litet pudertäcke har lagt sig på marken. Mer vill vi ha! Men kanske ett tecken på att vi är på rätt väg i alla fall.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Isch :/ Och här nere är det inte snö så långt ögat når. Idag har det dock äntligen varit vinterkallt! Så vem vet :) Kito fick till och med ha täcke på sig idag ;D
Såhär såg det ut här på lucia förra året. Jag hoppas fortfarande på en liknande syn i år!

Jag bor ju i östergötland och här förväntar man väl sig ingen direkt snö så här års, men det brukar alltid ha kommit och töat bort några gånger så här års iaf. Än så länge har det "snöat" tö EN gång denna vinter. Och det slask som kom ner från himlen bildade kanske ett 1 cm tjockt slemlager i någon timme innan allt var borta igen. Men imorgon ska det kanske snöa…? Det är iaf kallt idag!
Skönt att ingen av er heller har snö, så slipper jag bli avis
Men nu måste den väl komma snart, en jul utan snö går ju inte!
Jag vet inte om det var förra året eller förra igen då det knappt var snö alls under vintern MEN just på självaste julafton bestämde det sig för att komma ett fint ganska tjockt lager snö. Då blev man glad! :)

Vår gräsmatta är i alla fall vit, frost med kanske en gnutta snö från inatt. Kallt har vi äntligen, så nu kommer kanske vintern.
Krister ska ut och träna hundarna, men det blir 4-hjulingen igen…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi (bor i Norrbotten) hade snö för några veckor sedan, som försvann. I morse var det vitt igen, såå skönt. Hoppas nu att den ligger kvar.
Glad hund också. 
#7 Det kan jag tänka mig! 
Här har det varit alldelses vitt hela dagen..av frost dock:P Men lite upppiggande var de iallafall! :) 4 minus grader är de också.

Idag blev det kallt ja. På med vinterkläder - även för frusna Kito - och ut i frosten! Tyvärr dog kameran efter några bilder. Då blir man irriterad eftersom man dagen innan funderade på om man skulle ladda batteriet eller inte.
#11 Haha, gud så söt!
Idag har vi haft frost och minus. Skönt att slippa leriga hundar :) Hoppas det håller sig så här nu.
Tjoho, idag snöar det äntligen igen 
Åh vilken lyx! Här är gatorna blöta och himlen grå. :/
Ja, om det ligger kvar nu då 
Ingen snö i sikte här!
På sin höjd är det yyyttepyttelite frost på grässtråna på morgonen ;)
Men nu är det åtminstone runt nollan eller någon minusgrad på kvällar o morgnar, så snart kanske det kommer :)
Jag vet inte om det är okej att fråga detta här, men i så fall får ni väl ta bort inlägget; Men vart i Sverige bor ni alla? :) Med tanke på att snön oftare kommer som tidigast och mest längre upp i landet ;D
#18, jag bor i Västervik i Småland, och som sagt ingen snö här i sikte!

Jag bor i södra Hälsingland, 3 mil söder om Söderhamn, 6 mil norr om Gävle. Ingen snö alls, regn trots minusgrader. Nu har vi en tunn isskorpa på allt istället, så man får gå försikigt ute!
MVH Elin
Jag bor i Borlänge, Dalarna. En halvmil från stan om man nu kan kalla det en stad 
Själv bor man förtillfället i Halmstad. Jag är egentligen Helsingborgare, Skåning alltså, men ja, Halmstad är inte så långt ifrån ;D Och nej, ingen snö här heller.
När i Luleå fick vi våran efterlängtade snö i början av veckan, lagom mycket för att kunna köra släde på. Synd är bara att jag skadat ryggen så vågar ju inte fara ut å köra.
Men min äldsta hund fick dra ett bildäck iaf när vi var ute å gick 
Oj, vart bor du Ricko?
#25 En by utanför Vilhelmina, Västerbotten ^^ Dock önskar jag bort snön mot väldigt mycket.. 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Åh det är långt upp det :'o För att medvetet vara lite OT, hur är det att leva där uppe? Mycket natur, lång vinter, folkglest??
#27 japp
Hur det är att leva här? ja säkert jätte trevligt för dem flesta men detta ställe passar inte in på så mycket hur jag vill leva och bo.. Ja natur tror jag vi har mest av
B.ka skog överallt haha, ja vintern är nog 6-7 månader här. Och då är det riktig vinter vi snackar om, Ja det bor inte så mycket människor här varken i samhället eller byn men nog finns det människor
Tror det är runt 8000 människor i kommunen. Sen nu när det kommit flyktingar så är det ju lite mer också.
#28 Oj, okej är det så mycket vinter är det nog lite väl högt upp för mig att bo. Höhöh, jag vill liksom hitta perfekta platsen för mig att leva i … ;D
#29 ja haha, dock tror jag det är lite mindre vinter nu.. (hela världen håller ju på att bli varmare) men ja det är liksom för mycket ;)

Fortfarande bara regn och slask, grått och lerigt!
Vi får hem en skoter i helgen så att vi ska kunna köra upp egan spår att köra släde i. Det känns lite onödigt, för snön är nog långt borta.
Men ska man tro på bondepraktikan, så ska julen braska när Anders slaskar, och nog slaskade Anders i år hos oss!
MVH Elin
Bli kall? I så fall får vi väl hoppas det stämmer.
#32 vet inte om det var mig du menade? Ja jag såg iallafall på tv:n nånting om att hela världen blir varmare. Och att om 20 år kommer t.o.m snön på toppen av Kilimanjaro vara borta. ;9
Här har vi då barmark å is överallt.. så nu blir hundarna än en gång helt bruna när vi går ute
.
Typiskt nu när ryggen är bra… ska nog itne köra nå släde i vinter verkar det som…grr