Ideer på vad detta kan vara?

Mycket svårt att säga, tyvärr! Finns det på flera ställen av kroppen eller bara där vid nosen? Kanske skulle du fråga en veterinär.
/Désirée

Det är bara där på nosen och hon verkar som sagt inte ens medveten om det. Jag har inte pillat, klämt, tvättat eller smörjt in. Jag ska till veterinären m 2 av mina andra hundar om 10 dagar & hoppas väl kunna vänta ut henne för att se om det är kvar då helt enkelt. Men hade ju gärna tagit tips av nån som sett något liknande…
Varför inte smörja in lite mjukgörande kräm eller kanske lite hydrokortison för att se om det ger med sig. Det kan ju vara så enkelt att hunden har rivit sig eller skadat sig vid lek eller prommis. Så har jag gjort genom åren när mina hundar råkat ut för något sådant. Nu hoppas jag också att någon annan känner igen vad etta kan vara!
/Désirée
Det är väldigt svårt att säga exakt vad det kan vara för något precis vad Désirée säger. Jag tycker det ser lite infekterat ut dock. Testa rengöra med något och sen hydrokortison eller Helosan salva..
Det kan ju vara något typ av skrubbsår precis vad ovanstående säger eller så kan det vara någon parasit. Så länge det inte blir värre och hunden inte lider så tycker jag man kan testa rengöra å sen smörja.
En väninna fick något liknande på sin blandis, men det var kring mungipan, veterinären kikade en snabbis när vi var där å gav sprutor till hennes hundar.Han tyckte inte det såg så farligt ut, men ville att hon skulle återkomma om det blev större.
Hon for hem å rengjorde, det hände inte så mkt men sen tog hon å smorde på Helosan och då blev det mkt bättre. Dock var itne hennes "fläck" infekterad.

Mammas blandis hade nåt liknande för många år sen. Hon var sen väldigt tor där. De smörjde bara och höll det fint, så läkte det ut av sig själv.
Tvätta det och smärj, som nämnts ovan. Börjar det besvära hunden får du boka en tid, annars kan det säkert vänta till ni ändå ska in.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ok, jag ska testa att tvätta det och smörja m en hydrokortisonsalva jag har. Ger det några dagar till och så länge det inte stör henne väntar jag ut tills vi ändå har en vet-tid. Det är så dyrt att bara gå in över tröskeln på kliniken här i stan & säger de bara "tvätta & smörj" sparar jag hellre de pengarna (eller åker på ADC)
Eros fick något liknande en vinter, antog att det var skrubbsår från en massa körande med nosen i snön. (Det var inte infekterat) Smörjde med en fet salva och det försvann. Här syns det lite halvdåligt.
Hoppas det försvinner så ni slipper vet.!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Finns ju mycket det kan vara. Jag vet inte hur demodex ser ut men det är ju kala fläckar, och våtexem finns ju också men det ser inte ut som det.

Det ser ju mycket bättre ut!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter