När man är sjuk..
Jag har just legat hemma i influensa, kom på benen ordentlig på fredag eftermiddag.
Jag bor ensam med mitt barn (halvtid) och våra två hundar, när man är sjuk och inte orkar jobba med hundarna eller gå ut med dom som man brukar så får jag så dåligt samvete. Det blir ganska korta promenader men oftare för dom att gå ut.
Hur brukar ni lösa det, tänkte om det kanske är fler som är ungefär i min situation
?

Nu har vi ett rasthägn, förutom hundgårdarna, så de kan få springa av sig där, medan jag sitter på en stol, tittar på dem och dricker the.
Annars har de ute i hundgårdarna i alla fall sin frihet att göra vad de vill när de vill, kissa, busa, vara i box, koja eller ute.
De som bor inne får ibland vara ute i hundgårdarna för att få lite mer egna val, eller ligga på soffan och sova med mig. Orkar jag kan man ju alltid träna lite fåniga trick ed med klickern, så blir de trötta i huvudet.
En hund som inte är en arbetsnarkoman ska ju kunna slappna av och vila lite mellan varven oxå. Huskyna kan bli lite nippriga, fast när de är vuxna kan de oxå uppskatta viloperioder (om än inte alla). Kan vara bra att träna passivitet, till såna tillfällen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag bodde ensam med min Dobermann i lägenhet och hon var mycket motionskrävande, men när jag blev sjuk så var hon sympatisjuk
Jag tror att de flesta vuxna hundar fattar när matte eller husse inte mår bra och då går de själva ner i varv också. Kanske lite värre om man har en valp.
/Désirée
När jag bodde ensam brukade min snälla mor eller syster komma över och ta ut Eros på någon promenad. Han har inga problem med att ta det lugnt några dagar, som tur är. Brukar försöka underhålla huvudet på honom med märgben, kong osv.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig, men visst är det ju så att dom anpassar sig lite, men sen när jag blir frisk så får jag äta upp det ordentligt
. Min äldsta tik är en arbetsnarkoman, så för henne duger det inte med att vara ute å leka kortare stunder eller gå korta promenader. Jag har möjlighet att släppa dom här utanför så dom får leka, men är många hundar här på området så är nästan bara på sena kvällar/nätter det är säkert att man inte möter någon.
#2 Jo det är nog lite värre med en valp, dom ska ju ut så ofta å sen är det ju en hel del passande då oxå

Mina hundar brukar tycka att det funkar super att ligga i soffan tillsammans m sjuka matte och bara mysa i flera dagar. Det är fassinerande hur lugna och snälla de an vara då! Orkar jag inte med dem en dag, bara för att jag är lat, så blir de nippriga och dryga m en gång :P