Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 2070 ggr
SaraC
0

Lurifax

Det går verkligen framåt med Eros rehabilitering. I början fick vi gå riktigt sakta för att han skulle använda det opererade benet hela tiden, nu går han på det så gott som hela tiden och även i snabbare skritt ute.

Men vi har upptäckt att vi har en liten bedragare i honom. Ibland när det kommer någon hit kan han helt plötsligt börja hoppa runt med benet ynkligt i luften, vilket han snabbt glömmer bort igen när vi tar fram fika. När jag satt och gosade med katterna häromdagen, såg husse hur Eros hade upp sitt stackars ben och haltade runt. (Han är extremt oförtjust i att man gosar med katterna och inte honom)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

scth
0

va kul att det går bra med rehabiliteringen :)

hehe han är inte dum inte ;)

DesK
0

He he Glad

Det där känner jag igen. Här har vi två som kan tycka väldans synd om sig själva när de råkar trampa snett eller så, men när "mamma" eller "pappa" blåser på lilla tassen så är det blixtfort glömt  Flört Sedan om någon av oss kelar med den ene så får den andre ont igen  Flört

/Désirée

Vattnadal
0

Ni skulle ha sett Vittra i fredags. Oj, vi skrattade så att vi nästan sprack, jag och mamma. Visst, hon hade ont som 17 i vänster fram, och musklerna krampade så att jag kände hur det vibrerade där under huden, men ändå! Hon haltade rejält några steg, satte sig ner med lyft ben, sen pep hon till då vi bara fortsatte mot gårdsplanen (vi hade redan vänt och bestämt oss för att inte gå någon kort rastning ens, då hon haltade) . Hon skrek då till, lade sig sakta med vänster tass lyft, tippade hjälplöst över på sidan, pep igen, suckade djupt, ungefär som "nu döööööööör jag" och lade sig helt på rygg med vänster tass rakt upp. Liiiiite överdrivet, en riktig drama-queen!

Jag fick bära henne in, för hon var nästan död, så illa var det. Flört Tillsist slutade hon krampa och somnade i alla fall. Några dagar var hon låg, men mer normal.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

#1 Nej, ibland överraskar de med att vara bra mycket smartare än man tror Glad

#2 Haha vad gulligt. Klart man måste säga till ibland om man inte tycker man får tillräckligt med gos Flört

#3 Det var några resor värre än Eros det, haha. En riktig drama-queen, ja!

LinaK
0

Men Eros då Flört Vilken tjomme.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jonna75
0

Hihi gud så gulligt!

Dom är duktiga på att manipulera oss dom där små fyrfotingarna Glad

xcess
0

TystVi är lättlurade vi 2 fotingar

SaraC
0

Sedan i lördags har han börjat hålla upp benet mer. Inte hela tiden, men då och då både ute och inne. Funderar på om han kan ha träningsvärk?

DesK
0

#8 Antagligen har han det. Klämm lite försiktigt på benet så ser du hur han reagerar.

/Désirée

SaraC
0

#9 Har gjort det vid några tillfällen men han reagerar inte. Ska man varva ner lite eller fortsätta som innan med träning och motion? Själv brukar man ju alltid få höra att bästa medicinen mot träningsvärk är mer träning.

DesK
0

Tror att det är bäst med en medelväg eftersom spiken sitter kvar än. Alltså lite försiktigare träning men ändå fortsatt träning.

/Désirée

SaraC
0

#11 Har nyligen varvat upp promenaderna, ska testa ta fler kortare promenader igen istället och se om det går över.

DesK
0

Gör det! Skulle tro att det lättar då.

/Désirée

SaraC
0

Ja, hoppas det. Nästa tisdag ska vi ta ur stiften.