Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 3618 ggr
SaraC
0

Kläder för oss hundägare

Vill gärna ha tips på bra kläder att använda när man är ute i skog och mark. Kläder som håller värmen utan att bli för varma och som är lätta att röra sig, och som är av bra kvalité. Främst för den kyligare delen av året, men även den varmare.

Har en bra jacka och ett par bra täckbrallor. Tänker på kläder man har när det är så pass svalt att man inte behöver jacka eller/och täckbyxor, och på kläder man har under dessa. Och skor.

Vart köper ni kläder? Tipsa gärna om både butiker och märken!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Missel
0

Fjällräven

Här har jag beställt ett par tunna byxor som jag har under vår/sommar/höst…

http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php?do=page&id=9

SaraC
0

Fjällräven är bra, men dyrt.

Ska kika på länken, tack.

Vattnadal
0

Ett bra och billigt märke är Pinewood, har byxor ur deras outdoor collection som jag är mycket nöjd med. Har dem när det är sommar och höst, sen med skal 1 under på vintern, om det inte är riktigt kallt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

#3 Det ska jag kolla.

Vattnadal
0

Ooops, ser att jag hade stavat det fel. Har rättat till nu, och skyller på mina nu till reumatolog remitterade stela fingrar!Flört

MVH Elin

SaraC
0

Såg inte ens stavfelet Skrattande

Vattnadal
0

Skrev pinewodd istället, lite tokigt om man ska googla…

MVH Elin

Alex
0

En variant är ju att köra underställ och nån varmare tröja bara. Under förutsättning att det inte regnar eller så då, såna dagar det är lite för "varmt" för en rejäl jacka.

Annars kan jag starkt rekommendera kläder från 66º North Iceland. De kostar, det gör de. Men kvalitet är det så det räcker och blir över! Det är varma, smidiga kläder, perfekta för att hålla värmen utan att behöva bli nån michelingubbe…

Kan säga att min jacka från 66 North är det bästa köp jag nånsin gjort. Snygg, smidig, lite mer tröjliknande än jacka, mjuk och go, riktigt varm, trots att den är tunn, samt vindtät och vattenavvisande (jag skulle snarare kalla den vattentät efter att ha ridit igenom rejäla regnoväder, varit sjöblöt hela jag med snustorr under jackan…). Helt kanon.

Exempel här (hittar andra produkter på sidan också, och det finns flera återförsäljare i Sverige).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jonna75
0

Jag har inte testat dessa produkter själv men har hört att dom ska vara superbra. Ullmax

Den kalla årstiden är det ju oftast underkläderna som är viktigast. Tar man på sig för mkt så svettas man lätt och det kan ju göra att man fryser till slut.

Har hört många som rider som använder dessa kläder. Tyvärr verkar dom bara ha en vindjacka (Vad jag hittat än så länge).

Sen att stödja föreningar och köpa kvalitetskläder till bra priser kan ju itne vara helt fel kombination =)

SaraC
0

Åh, vad bra! Nu har jag massor med alternativ att kolla upp. Tycker det är lite svårt att klä sig rätt och hitta rätt kläder, är en riktig fryslort och bultar gärna på mig rejält men efter en stund i skogen blir man ju varm som sjutton istället. Såklart.

Jag måste ha ett nytt underställ. Ska se om de sambon har till hockeyn finns i någon storlek till mig.

Visst kan det få kosta lite, men då vill jag vara säker på att det är värt det Glad