Hur syns Ni?
Nu när mörkret är här så måste ni tänka på att synas för både din egen skull och bilister som kommer på vägen
Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.
Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.
Även i bilen ligger det en väst och band. Tänk om jag får stopp på bilen en mörk kväll eller natt, då vill jag synas för andra bilister och undvika att bli påkörd.
Ser många barn ute på kvällarna, även mindre barn. Inga reflexer varken på jacka eller byxor. Hur tror ni den personen som kör på dem känner sig? Betona för barnen att det är viktigt att ha reflexen på. Helst väst eller en jacka. Finns många som har insydda reflexer.
Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen i stan, men det är svårt då också. Kommer man körande, så är det inte lätt att se dig som vill över gatan. Belysning och väta gör det svårt. Därför kan en reflex göra att du syns bättre.
Så snälla. För er egen skull och min. Sätt på er reflexer. Det är en billig livförsäkring.
Tatsja/sajtvärd på fotboll
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
bra artikel :) ska ta åt mig av allt. tänkte själv att skaffa reflex koppel ^^
Glöm inte reflexväst åt dig själv. Köper mina på öb för 30 kronor
Väl mött, Tatsja
Hunden har reflex på selen. Sedan har vi fler reflexer till både hundar, hussar och mattar, men vi använder dem inte så ofta då vi så gott som alltid går i skogen eller på promenadväg.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Även då kan det vara bra att ha reflex på sig. Tänk om det kommer en cykel, moped eller så. Då kan de inte skylla på att ni inte syns
Väl mött, Tatsja

Blinkhalsband på lösa hundar i mörkret, annars inget hemma, mer än pannlampor på oss. Det kommer ingen förbi på skogsvägen i mörkret…
På andra ställen, där det kan finnas trafik, kan vi ta på oss reflexvästar, hängreflexer och pannlampor. Hundarna har blinkhalsband, reflexkoppelförlängare och reflexselar. Är det vintertäcka på, finns det reflexer på dem oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#4 Det är så upplyst på den vägen och Eros har ju alltid reflexet som sitter i selen, jag har några små som sitter i jackan.
#5 Pannlampor är kanon.
#6 Även om du tycker det är upplyst, kan det vara svårt för bilist som får möte eller att vägbanan bländar på grund av väta. Regn och snö gör också att de har svårt att se gående. En reflexväst för 30 kronor kan då rädda livet på en.
Bra att Eros har reflex
Väl mött, Tatsja
#7 Om jag går vid/på en väg har jag reflex. Nu pratade jag om promenadvägen, den går inne i vårt område och inte längs med någon bilväg
Jag måste erkänna att jag själv inte alls har några reflexer. Hunden har dock reflexer :P
Slarvig med reflex till mig själv, men vovvsingen har såklart reflexer.
Går dock mest i skog där bilar och cyklar inte kommer fram.
Reflexväst är billigt på ÖB. bara 30 kronor och en bra livförsäkrning. Har även en liggande i bilen
Väl mött, Tatsja
Till Kito har jag ett reflex-täcke och reflexkoppel och flexi. Till mig har jag väl egentligen bara en reflexväst. Räcker säkerligen!

Jag ska köpa ett täcke på rusta som har reflex på sidan, sen ska jag verkligen kolla efter på min närmaste ÖB butik för att kolla väst. Lånar just nu svärmors men honär inte så överglad för det. Sen så ska jag försöka hitta lite fler reflexer till sindra. Upptäckte igår kväll att hennes sele som jag alltid trott vart reflex i var det inte:/ Var lite surt faktiskt
ÖB har till häst, hund, katt och oss själva. Billiga är de också. Sen har ica där jag bor, billiga lådan, med reflexer och väst.
Väl mött, Tatsja