Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 1552 ggr
SaraC
0

Gips av!

I morgon ska Eros gips av! Håller tummarna att stiften inte behöver plockas ur så vi slipper dessa trattar, t-shirts och påsar nu.

Ska även träffa en sjukgymnast i morrn, få se hur det blir med rehabilitering.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Håller tummen för er!

OT Ska själv till läkare imorrn, och ska förhoppningsvis få en ny sjukgymnast där jag bor nu. Hoppas det går bättre för Eros än för mig!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

#1 Ska bli spännande att träffa sjukgymnasten, har ingen erfarenhet alls om sådant så det ska bli intressant att se vad nytt man kan få lära. Bara han inte behöver simning Tyst

Går det inget bra för dig? Vi ska hålla tummar och tassar för dig med.

Vattnadal
0

Fniss, det blir säkert simning. De gillar ju sin bassäng, där i Falun!

Jag är evigt trasig, så för mig finns ingen bot. Sönderslitna senor som de inte vill operera för de är för många och för små. Värktabletter som tar för dåligt, sjukgymnastik som varken ger till eller från, och akupunktur som hjälpte en gång förr… Fast jag är glad ändå, det är ju inget som blir sämre. Tänk om jag hade psoriasis artrit, MS eller nåt…
Imorrn hoppas jag på nya piller och en en läkare som är vettig. Har aldrig haft nån sån nämligen!

MVH Elin

SaraC
0

Åh fy sjutton, då får då nått av de genierna hoppa i och försöka dra honom med sig!

Fy vad tråkigt det är med problem i "för tidig" ålder, det är så tragiskt i många fall. Hoppas att du kan komma någon vart med denne nya läkare.

Vattnadal
0

De är duktiga på att få hundar att simma! De flesta hundar lär sig tom att gilla det efter ett par gånger.

Vi var på studiebesök där med SPHK Gävle/Dala, och började seriöst fundera på att bygag en bassäng att träna hundarna i på sommaren, när det är för varmt för annan motion för dem!

Äsch, jag börjar bli van. Är bara lite sur när det är en dålig period. Har dragits med det så många år nu…

MVH Elin

SaraC
0

#5 Eros är hur duktig som helst på att simma. Det går i hundrasjuttio in till kanten!

Jag ogillar absolut inte vatten och simträning, tycker det är helt utomordentligt. Synd bara att Eros inte håller med. Det vore väl helt underbart om du kunde bygga en bassäng därhemma! Så får du hela grannskapets ungar och retrievers på köpet Tungan ute

Jag förstår dig. Hoppas som sagt att det blir en förändring nu.

smurfan-13
0

Lycka till nu och jag skulle nog räkna med simning. :P Det är en superbra metod för att komma iordning med det mesta. Och båda mina grabbar som har fått genomgå det där har lärt sig att det faktiskt är ganska så kul. Gimli var tidigare hysteriskt rädd för vatten, men ser nu fram emot simningen när vi packar ner hans simleksak och Felix som aldrig tyckt vatten är nåt kul kan tom komma och påminna mig om att det är dax att simma i badkaret nu matte. :)

SaraC
0

Röntgen och allt såg bra ut. Nu har han ett kycklingben istället Tungan ute Vi ska till rehab och se hur vi ska gå tillväga nästa fredag. Hoppas att även Eros vänjer sig med att simma om det blir så, det vore ju trevligt.

smurfan-13
0

Är matte och sjukgymnast bara tillräckligt envisa, så tror jag alla hundar kan vänja sig vid simning. Men allt för många ger upp innan hunden fått en chans att vänja sig.

scth
0

hoppas att allt går bra nu !

Vi simmar med våran hund ungefär 1gång i veckan och i början tyckte hon inte alls att det var kul men nu har hon förstått att det är ett nödvändigt ont. Inte så kul själva simmningen men hon älskar att komma till rehaben, massa lukter, andra hundar, beröm osv

Det ger nog med sig för Eros med :) lycka till!

SaraC
0

#9 Jag tror hon är bra, fick det intrycket. Klart jag är envis, annars skulle jag inte vara så förtjust i hundarna ur den här gruppen ;) Det tror jag också att de kan bara man ger det lite tid, det måste ju vara svårare för en hund att vänja sig vid en konstig inomhusbassäng gentemot en sjö ute.

#10 Tack!

Vad roligt. Bara som aktivering eller rehab? Kul att se att flera hundar vant sig.

smurfan-13
0

#11 hihi nä det är klart du är envis ;)

Med Gimli släppte det först efter ett halvår nästan. Det blev ett uppehåll på en månad vid jul och när han kom tillbaks efter det tyckte han det var superkul helt plötsligt. :)

Och du ska se att det kommer gå superbra för Eros och hans kycklingben ;)

SaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Ja, men där ser man. Han inte bara vänjde sig hipp happ utan kom till och med på att det var kul.

Fotade kråkfoten, tänkte att det kunde vara bra att hålla koll på hur det såg ut och blir att se ut. Men fotot gjorde inte riktigt benet rättvisa tycker jag, ser tio gånger mer ynkligt ut i verkligheten.

På tal om det, han har varit väldigt fundersam över sitt konstiga ben sedan vi kom hem, vilket man ju kan förstå. Han ligger och stirrar på det och har varit där och tvättat. Tänkte att jag skulle klippa ned pälsen på tassen ikväll, tror den stör honom och den är ändå helt vissen. Men är det illa att han slickar/slickar för mycket på benet? Han har hittills inte tvättat det mer än vad han tvättar sig i övrigt

Vattnadal
0

Slickar han för mycket kan det bli sår, så försök avleda med något annat. I värsta fall kan du ha på något som smakar apa på benet så låter han det vara.

MVH Elin

scth
0

#11 hon har haft muskelinflammation och går på rehab.

SaraC
0

#14 Ja, han slickar inte mer än vad han kan göra på resten av kroppen, men tänker att det måste vara ömtåligare här. Ska hålla koll på honom. Vad kan man ha på som smakar blä? Peppar bryr han sig inte om.

#15 Okej. Och det funkar bra med rehab?

Vattnadal
0

Det finns bitterspray att köpa på djuraffärer. Smakar apa. FDet är tänkt attb användas på bandage eller ex tassar de slickar på.

Barning dock, det gäller att inte få på fingrarna, för det sitter i länge!

MVH Elin

SaraC
0

Tack. Får se hur det går.

scth
0

#16 Jag tycker at det är jättebra, ska antagligen fortsätta med simmning även när rehabperioden är över.. men inte lika ofta.

SaraC
0

#19 Kul att ni fått smak på en ny träningsmetod Glad

SaraC
0

Min lilla skitgubbe har varit så duktig och inte slickat på benet, men igår var vi ute i festlokalen i 2,5 timme och när vi kom in hade han slickat ordentligt, huden var alldeles röd och skrubbad. Visste inte riktigt vad jag skulle göra så sent på kvällen så jag smorde honom med aloe vera och satte över en tunn linda för natten. I morgon ska jag införskaffa bitterspray och funkar inte det får vi leta fram en tratt igen.