Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 1410 ggr
SaraC
0

God middag!

Vi har tråkigt! Har varit ute på gården och låtit Eros leta godis. Ska testa klicka lite senare. Men jösses vad trist det är både för honom och mig när han inte får röra sig mer än nödvändigt. Nu väntar vi på att min kära mor ska komma och kika på Eros stygn och ta med sig pizza!

Vad gör ni idag?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

corabora
0

Om du vill kan vi byta. Jag gör godissök och äter pizza och du får hålla på med inventeringsintyg och bokslut.

SaraC
0

Tack men nej tack, det lät långt mycket tråkigare. Har ni eget företag eller är det vad du jobbar med?

Vattnadal
0

Jag har knappt gjort nåt alls idag. Har för ont i handlederna och mina tabletter tar för dåligt. Ska i alla fall få träffa en läkare nästa vecka, så jag hoppas jag kan få hjälp.

Har lekt in lite apportering med Vittra, hängt lite med de andra och myst med djuren. Ska väl försöka göra lite nytta nu, kanske, men det är inte skoj!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LinaK
0

Gott med pizza, det har vi också ätit idag faktiskt. Vi var en sväng till Jönköping och köpte en pippifågel till svärmor och svärfar Tungan ute En nymfparakit som sällskap till deras andra fågel dom har. Och snart ska vi iväg och gratta sambons syster som fyller 20 år. Så då blir det kalas.

Algot har haft det lite tråkigt idag tror jag, har inte gjort så mycket idag mer än varit ute och gått. Men så får det bli ibland.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vattnadal
0

Godnatt säger jag då. Har äntligen lyckats att få in fotot från mobilen till bloggen, sen till en artikel. Nu flörtjänar jag att sova.

Imorrn på fm kommer mamma med Maja och Tyra för skogspromenad. Sen har jag blodspårkurs (Blodspår II del 1) kl 14. Har kommit ihåg att tina blod och klövar, så det blir inte pinsamt. Borde byta svampar på käpparna dock…
Hoppas att Krister kommer hem i vettig tid och kör en redig sväng med hundarna imorrnkväll. Sen ska Ego underökas om han behöver bada, eller om vi bara gör som sist, fuktig handduk och borste. Vi ska upp i ottan på lördag och åka på hundutställning.

MVH Elin

Vattnadal
0

Mamma var sjuk, så jag meckade med artiklar här och kommande kurser istället. Kursen gick strålande. Pudeln hade ryggont, och fick gå på en väg, men med lite "virrvarr" som tankenöt. Amstaffen fick ett längre spår med lite omvägsproblem och en bäck att passera.

4-hjulingen vägrade starta, så det blev promenader och bus i hägnet i mörkret istället. Nu är det packning inför morgondagen som gäller. Vi ska åka vid 6-tiden, så det blir tidig uppgång!

MVH Elin

SaraC
0

#6 Vad kul att kursen gick så bra!

Det kliar i fingrarna på mig att få gå kurs!

Just nu längtar vi till en underbar morgondag då gipset ska av! Håller tummarna att det inte blir någon ny operation nu.

Har precis kokat dagens första (!) kaffe och njuter av min kopp. Försöker skriva på en uppsats, få se om kaffet får igång mig.

Vattnadal
0

Nu har jag varit ute i skogen med Vidar, Vittra och Ego, samt mamma med Tyra och Maja. Vi var ute i 2 1/2 timme, så nu är hundarna helt slut, och jag vrålhungrig!

Det är underbart höstväder, svalt och skönt, men strålande sol. Vi har sett massor av älgspår och en del björnbajs och ett avtryck i leran efter en björns baktass.
Tyvärr stötte vi på en jakthund vid en bil, så vi vände. Istället gick vi till underbart vackra lilla tvärån, lät hundarna plaska lite, och gick sen hem. Vidar fick bara vara lös till vi mötte hunden. Vågar inte chansa sen, ifall det kommer fler. Han blir lite vaktig när Vittra är med. Ego och Vittra var lös mest hela tiden. Det är så härligt med hundar som lyssnar och håller sig nära utan tjat!

MVH Elin