Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 1308 ggr
Vattnadal
0

Träff i Dalarna!

Jag och maken ska till Bjursås utanför Falun och ställa husky på rasspecialen 12 (tikar) och 13 (hanar och finaler) september.

Vi ställer 3 hundar och lämnar 5 hemma om vi får någon som bor hemma hos oss den helgen. Har vi bara matning kommer vi att ta med Vidar och Vittra oxå, då de med största säkerhet inte vill sova i hundgårdrna, utan hellre tältar med oss.

Finns det fler här som ska dit och ställa husky?

Är det någon som är sugen på att göra en utflykt, titta på landets snyggaste hundar, träffa oss, prata och ha skoj?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Jag och syrran kommer! Fast utan hundar då såklart.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
0

Tyvärr kan vi inte komma, trots att vi bor i närheten (Falun)

Ha nu riktigt trevligt och kul  Glad

/Désirée

Vattnadal
0

#1 Toppen!

#2 Vad synd, vi kan ju alltid vinka när vi åker genom falun uuuuurtidigt på lördag morgon! Jag håller tummarna på ett till CK åt Ego, fast det torde ju bli trevligt även utan!

MVH Elin

SaraC
0

Är det bara att kika runt efter er i morgon eller ska vi säga tid/plats? Glad Vi åker dit till 9 tiden.

DesK
0

Ha så kul  Glad

/Désirée

Vattnadal
0

Bedömningen börjar vid 9 båda dagarna. Vi ska försöka vara där till 8, för att hinna varva ner hundarna och få upp tältet innan oxå.

Vi kommer att ha med Ego, Gjöa och Drífa som ska ställas, samt Vidar som inte kan sova i hundgården. Pga att Drífa är i höglöp i helgen, och det blir trassligt nog att lösa, så blir Vittra hemma, så ingen goldenvalp den här gången.

Vi kommer med största säkerhet att sitta vid en av ringarna till straxt efter 9. Vi har varsin campingstol och en hundbur med en Vidar i. Långhåriga båda två, en lagom mullig blond (nåja, lätt grönaktig pga vattenrören) Elin och en brunhårig lång Krister.

MVH Elin

SaraC
0

Vet inte om vi kommer Rynkar på näsan

Eros ramlade ner från en altan igår och fick åka till vet. Nu har han världens bandagepaket och ska till ortopeden på mån/tis.

DesK
0

Oj oj oj stackars Eros. Klappa om honom från Todd och Teddie och hela min familj!

/Désirée

SaraC
0

#8 Tack så mycket!

Var riktigt orolig ett tag igår, men nu har vet. försäkrat mig om att det kommer gå bra det här. Han fick en spruta rimadyl igår och nu skuttar han runt på tre ben och verkar inte ha ont utan bara störa sig på benpaketet. Jag har suttit i telefon fram och tillbaka till nu, få se om det blir operation eller vad ortopeden säger.

DesK
0

Hela vår flock håller tummar och tassar för att Eros snart får använda alla 4 tassarna igen

/Désirée

SaraC
0

Tack vad snälla ni är