Pomeranian/dvärgspets!
Jag vill veta allt om pomerianen!
Fäller den mycket?
Ge mig all information ni har!
Har blivit förälskad i rasens utseende och vill veta allt om hur de är!
Min kompis har nyligen skaffat en pom! Han brukar vara här ibland när hon jobbar och jag var med henne och hämtade honom och fick träffa massor av små ulltussar hos kenneln! Har också blivit riktigt förälskad i rasen, men jag föredrar större hundar och nöjer mig med att träffa den här lilla busen.
Mitt intryck är att de är glada och tuffa små hundar med mycket fart i, de hänger med på det mesta så länge benen räcker till. Väldigt kontaktsökande och håller sig i närheten av en. Lättlärda och enkla hundar skulle jag säga.
Visst fäller de, om det är mycket eller inte beror väl på vad man själv tycker är mycket men jag tycker inte att det är särskilt mycket. En del pälsvård, men inte så mycket som man kan tro.
Rasen har en del problem med tänder och patella, så det kan vara bra att ha i åtanke om man planerar att skaffa en valp.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1 okej tack för mycket bra infomation!
Hur mycket fäller de som en golden eller mindre?
#2 Det är ju supersvårt att säga, men jag skulle tippa på mindre. Sedan blir det ju alltid mindre hår hemma med en liten hund jämfört med en stor hund (om båda fäller lika mycket)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#3 okej ;)