Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: raser
Läst 1058 ggr
Whippet
0

Vilken ska man välja?

Hej! Spetsar och urhundar är nog de mest fantastiska hundarna (i min värld) Alltid velat ha en, vi kommer kanske skaffa någon till hund om något år och det gäller att vara förbered :D nu är det ju bara så att det finns så många hundraser i (grupp 6 är det väl…) att jag inte kan bestämma mig ;) Aktiveringen kommer att vara Agility,( sök, hemma kör jag nästan varje dag med min ena vovve, så det kommer det också bli, självklar promenader, brukar gå en runda på 30-40 minuter på morgonen och sen samma efter skolan och samma på kvällen.våroch sommar kommer det bli rätt så mycket aktivering eftersom art det är så härligt att vara ute och gå i skogen med vovvarna då ;) Hösten är väl lite sådär kommer ju köra agility och promenader och sök förstås. När det börjar bli snö ute hade jag velat köra drag med den. Jag vill inte ha en liten hund alltså inte under 35-40 cm helst över 40 cm och Max 55cm :) hundraser som jag har tänkt lite smått på är eurasier, siberian husky och finsk lapphund :) kan ni komma med förslag så vore det toppen! :) är det något ni undrar över så är det bara att fråga :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Jamie+Engla
0

Spets och Urhundar är i grupp 5, så att de blir rätt ;-) Har 2 raser från denna grupp, American Akita och Podengo Portugues L/P. Älskar dessa raserna, dock passar dem inte in i din beskrivning ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[erika.tornlycke]
1

Husky låter enligt mig inte som en ras som passar dig, tyvärr. Men dem andra verkar passa utmärkt:) sen finns ju keeshond (har själv en och kan varmt rekommendera rasen), svensk lapphund, japansk spets och isländsk fårhund :)

Vattnadal
1

Husky måste få trötta ut sig fysiskt 3-4 dagar i veckan. Drag med cykel, släde ed minst 15 km gärna längre krävs för att de ska vara någorlunda nöjd.
De är svåra att ha lösa, då de gärna drar efter vilt eller på egen tur.

Eurasier tror jag kan funka för dig, även lapphundarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter