Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 2629 ggr
lollynonna
0

canaan dog

jag är väldigt intresserad av rasen Canaan dog och vill gärna ha lite fakta om dem. har kollat men inte hittat så mycket och de värkar ovanliga i sverige. har nån en som hemma? känner en som har? hur är de i sättet och så,hur gamla blir dem ungefär,och ja lite sånt vill jag veta :)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

HannaVastervik
0

IceTee ska ha en =)

lollynonna
0

#1 åh närdå? kan du be henne att komma in och skriva om den sen? hihi är lite ivrig jag vet😃

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Bebba
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Canaan dog och hon är nu 5 år gammal. Min tik är väldigt social och trevlig. Hon vallar, är alert och vaktig när det passar henne xD Tyvärr är hon väldigt skotträdd :(

Canaan dog har en stark självbevarelsedrift och undviker faror, de kan uppfattas som rädda i situationer där de väljer att skydda sig ifall det kanske är en fara påväg.
De är en väldigt frisk ras i sig. Men de fäller :P

Kennel Chanco är en bra uppfödare till Canaan dog, på deras hemsida kan du hitta mer info http://www.kennelchanco.se/

Jag har en lite långhårig canaan, vilket jag tycker är underbart för jag älskar hennes päls :)

lollynonna
0

#3 tack! vad fin hon är! och jag har läst där också ;)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

BandiitQueen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo hämtade våran tik valp igår ifrån kennel chanco :) underbara hundar dom har. Fantastiska individer och våran tik är en väldigt tuff tjej. Vi har två andra hundar (olika raser) sen innan o hon tackla dom jätte bra Bilresan sov hon sig rakt igenom så hon är så duktig :) kommer va en fröjd och se henne växa upp :)

^_^ / Martiina

IceTee
0

Nejmen åh, vad dum jag känner mig som alrid såg det här…! Ja, jag har en Canaandog!

Hur blev det TS? 🙂

Medarbetare på Skor iFokus