Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: raser
Läst 6947 ggr
Vestanvindur
0

Isländsk fårhund?

Någon med isländsk fårhund ?

Minmilou
0

Jag har en hane som är 2,5 år :)

saxxy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hane på 2 år :)

//Sanna Sohlman

Frida.S
1

Jag har en hane på 6 år, Malmö

Novelia
0

Hur är era hundar i sättet? Lätta, lugna eller spattiga, sociala, aktiva osv :) Är dom väldigt skälliga i vardagen?

I have no sympathy for people without empathy

saxxy
0

Min hane har lätt till skall, vaktar, lättlärd och arbetsvillig :)

//Sanna Sohlman

Frida.S
1

Mikko är väldigt harmonisk, pigg ute - lugn inne. Skäller vid dörren och när han busar men han okynnesskäller aldrig bara för sakens skull. Lättlärd, följsam, väldigt samarbetsvillig. Väldigt social, bra med barn och andra hundar. Inte vek men inte heller dominant mot hundar eller människor. 

Han är en kanonhund som skulle gått i avel om det inte vore för hans höftfel.

Minmilou
3

Milou skäller knappt aldrig då vi lärt honom att inte skälla så mycket. Han skäller mest när han leker eller om det är något djur på tomten som inte ska vara där.

Han är lättlärd, kan ta det lugnt vissa dagar och vissa dagar hitta på massa kul. Han älskar att göra allt möjligt, han är med på det mesta vi gör. Han är väldigt följsam och gillar att samarbeta. Han älskar allt, barn, människor ,djur osv.

Dock är han rädd för vissa hundar då han blivit påhoppad ett antal gånger. Men det börjar gå över lite då jag har med mig honom på ett hunddagis där han får träffa andra hundar. Han hade aldrig problem med hundar och hundmöten innan, det är bara nu när han blivit påhoppad och så.

Det är en underbar ras om man gillar att arbeta och vara med sin hund, det är ingen hund som gillar att vara ensam. (inte min i alla fall). Det är så roligt att de kan vara med på allt, de är så roliga :)

SaraC
1

Islänningar är så fina!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar