Bildtråd: Din hundras
Vad har du för hundras? Skicka in en bild :)
Mina 3 podengo portugues liso pequeno Engla 6 år (Tik) *sitter* Englas dotter Kiara 2 år (Tik) *ligger* Englas son Jazz 13 veckor på bilden (hane) *ligger*

Ny här på sidan! *vinkar hej hej*
Jag har en Northern Inuit som jag importerat från England :) Hon är endast 7 månader och måste växa i tassar och öron ;)
#15 är det en hund du har papper på?? Tänker på att den har päls ;) Jag träffa en Perro sin pelo del Peru med päls över hela hunden när jag var på en utställning. (Växjö int) o domaren visste inte hur hon skulle bedömma. Kaos blev de i de andra 3 ringarna för de fick också kolla upp detta med pälsen. Vad jag förstår (ägaren berätta) så blev päls godkänt kanska nyligen och många domare har inte läst om rasstandarden (som de ska göra). Vi fick även träffa tikens dotter, som var en naken. 2 HELT olika hundar XD De va en rolig upplevelse även om jag inte har den rasen som någon av de jag gillar. Men att få reda på "ny" rasstandard för alla möjliga raser är ganska roligt ;)
#15 Vad kul med en PSPP. :) Inte vanligt att man ser dem. Superfin dessutom.
#18 Det stämmer att dom pälsade numera är godkända. Jag hoppas att detta kommer ske även för mexarna. Det är den enda nakenrasen som inte har en godkänt pälsade variant. :(
#18 Jadå, han är renrasig men folk brukar se förvånade ut när man berättar vilken ras han är. :) Hans mamma är pälsad medans pappan är naken. Som #19 säger så är de päsade godkända nu men det var som sagt vädigt nyligen(under hösten/början på vintern har jag för mig). Har också hört att det är många domare som inte har koll på ändringen. #19 Tack så mycket :) Hade för mig att de päsade mexarna också blivit godkända men måste väl drömt det.. Hoppas de blir det snart iaf, nu när peruanerna blivit det så borde det inte ta lång tid innan mexarna också blir det.
De skulle vara godkänt till växjö i november 2013. Då träffa vi den pälsade. Och då hade hon blivit utställd en hel del.. så måste varit 2012 någon gång?? Början på 2013?
#24 Har dubbelkollat och nya rasstandarden gick igen i augusti-13. Men hon kan ju varit utställd på inofficella eller på officiell men blivit diskvalificerad pga pälsen men ändå fått ett omdöme. :) Ska ställa min på officiell i mars, ska bli intressant att se vad domaren tycker :)
#24 Har dubbelkollat och nya rasstandarden gick igen i augusti-13. Men hon kan ju varit utställd på inofficella eller på officiell men blivit diskvalificerad pga pälsen men ändå fått ett omdöme. :) Ska ställa min på officiell i mars, ska bli intressant att se vad domaren tycker :)
Underbart fina hundar ni har allihopa!
Vi är fler medlemmar på den här sidan, så kom igen & lägg upp en bild på er hundras :)
#29 Håller med! Och grattis till eran underbaring!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grattis till nytillskottet DesK! ❤️
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter