Lägger tass på mig?
Jag har tagit över en omplacerings schäfer/husky. Han är 10månader, helt underbar men har en sak jag undrar över och det är när vi hämta han hoppar han upp på en och står och "kramas". Och när man sitter och myser med han så lägger gan alltid en tass på en.. Gärna båda om han ligger bredvid än. Försökt googla lite men hittat inget, men min fråga är kan det vara dominans eller kontaktsökande ?
//Sanna Sohlman
Pappas cockerspaniel gör så. Han kramas på det viset och det är oftast på mig då jag kommer och hälsar på. Jag är hans människa och han blir så glad när jag kommer, han myser på det sättet.
Så med han är det inget som har med dominans att göra. Men det kan ju vara olika från hund till hund.
Jax <3
Har fått svar på Hundsajten.
Men tack ändå :)
//Sanna Sohlman

Lyft tass är en vänlig gest, lekinvit eller bara för att visa sig snäll.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Min valp gör så varje morgon när hon ser att jag vaknat. Det första hon gör är att placera en tass i ansiktet på mig sen kommer nos o mys i halsgropen o massa pussar.
Min valp som jag haft hemma i lite drygt en månad nu gör så då jag är upptagen med annat. Sitter jag i soffan med datorn och pluggar kan han sätta sig bredvid och lägger upp tassen på min arm eller axel. Får han ingen reaktion så slår han lite med tassen. Uteblir reaktionen då också slår han mer och hårdare tills han får önskad reaktion i form av en lekstund. :)
Jax <3