Mittelspitz kennel Bra/dÄlig?
Hej igen! đ
jag skulle vilja ha hjĂ€lp med att hitta en bra Mittelspitz kennelđ, det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att veta vilken som Ă€r bra eller dĂ„lig sĂ„ skulle vilja ha era erfarenheter att gĂ„ efter nĂ€r jag vĂ€ljer kennel
Vad tycker du om kenneln som du köpte din Mittelspitz valp av? hur va deras hundar? hur blev du bemött? vad fick du veta? m.m
đ
Tack:) Mvh Camia
Har tyvÀrr ingen större koll.. Har du varit i kontakt med dem som finns?
Mvh, Sara. VÀrd pÄ Spetsar & urhundar
Ja jag har nog mailat alla som finns, men jag kan inte avgöra via mail vem som Àr bra:/
#2 Nej, men ett intryck fÄr man ju i alla fall :) Sen fÄr man kika pÄ deras hundar och försöka skapa sig en uppfattning om dem och uppfödning och sen om det kÀnns bra göra ett besök!
Givetvis kan du frĂ„ga efter tips pĂ„ kennlar, tĂ€nkte bara svara lite allmĂ€nt utifall det inte Ă€r nĂ„gon som har nĂ„gra tips đ
Mvh, Sara. VÀrd pÄ Spetsar & urhundar
:)
Det viktiga Àr att du fÄr en bra personkemi med din uppfödare utöver att valpar/ hundar har det bra givetvis :) personligen gillar jag gurli pÄ stand's up bland annat :)
Med vÀnlig hÀlsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
HĂ€starna- www.paradiserehab.weebly.com

Oavsett ras, tycker jag att man ska hÀlsa pÄ flera kennlar, nÀr de inte har valpar. DÄ bildar man sig en uppfattning om hur deras hundar Àr, om man trivs med mÀnniskorna, osv.
MVH Elin
Medarbetare pÄ spetsar och urhundar. VD pÄ Draghundcenter