Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1150 ggr
[SammieS]
0

Hej!

Vilka hundraser ingår i spetsar & urhundar?

[pelan]
0

Alla hundraser med knorr till svans och spetsig nos, tex siberian Husby, akita, samojed :)

Frida B
3

#1 nej det stämmer inte. Finns sällskapshundar, vinthundar, vallhundar m.m med knorr på svansen.

Kolla på skk.se och kolla rasgrupp 5, där hittar du alla :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[SammieS]
0

Okej jag ska kanske skaffa en till hund om ett par år vet att det är ett tag men har tittat på 

Chow chow

Eurasier

Keeshond

Pomerian

japansk spets

Tyckte alla dem lät intresant vet någon av er mer om någon eller alla av dessa raser? tillexempel aktiveringsbehov och hur dem är osv :) sorry om jag stavat fel på något av hundnamnen.

Sofy
1

Dessa hundraser ingår i Spetsar och urhundar. De hundarna som du har räknat upp har olika aktiveringsbehov och är väldigt olika i mentalitet och behov. Du kan läsa mer om raserna på den sidan också men du kommer säkert få svar av någon här på iFokus.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[SammieS]
0

Ja har redan läst på SKK om hundarna annars skulle jag inte skrivit upp dem även läst om dem på olika sidor men skulle vara roligt om någon här visste en del

SaraC
1

Vi berättar om våra raser i dessa artiklar;

Keeshond

Eurasier- och finsk lapphundblandis

Japansk spets

I övrigt kan jag rekommendera att du söker på raserna i sajten och/eller startar nya trådar där det framgår av rubriken att du söker information om raserna 👍

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar