Hur ser drömflocken ut?
Vilka raser skulle ingå i er drömflock? Ni får fantasiera helt fritt utan tanke på hur raserna egentligen passar er och så vidare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hmm de var klurigt!:P
Men drömflocken skulle nog bestå av 2 Lapska Vallhundar, 1 jämthund, 1 Jack Russel Terrier samt en hel drös Grönlandshundar!=)

Jag är nog alldeles för mkt av en realist för att ha en drömflock utan att tänka på om raserna passar med. :P Sen är det så himla viktigt att hundarna passar ihop ju, både som ras och indivder.
Men jag ska försöka :)
Stora kärleken är ju Podencoiderna och jag skulle älska att ha en hel hög av olika podencos! Ibicencon är min största favorit, men en svart canario vore ju inte fel heller ;)
English Toy Terrier är även det ett måste, precis som Italiensk vinthund.
Som ni ser är jag svag för det smala, smäckra och snabba! ;)
Men jag skulle gärna ha en amstaff, engelsk bulldog och en boxer med. Men det är hundar som jag kanske inte är så sugen att ha i en större hundflock. Podencoiderna blir ju bara vackrare ju fler de är! Och de är avlade för just sammarbete och vara socialt fungerande (vilket man nog inte kan säga om de flesta raser idag)
Hmm… ja det e nog de raser jag kommer på nu. Trodde att nästa hund skulle vara en Englich Toy Terrier, men jourhunden blev ju kvar (podencoblandning)
Några fler Samojeder å ett par Finska lapphundar
. Men inte förän jag flyttat ut till hus dock

Hmm, jag har nog den nu, tror jag, eller i alla fall nästan. Vi kommer ju att behålla 1-2 av Drífas valpar, när Freja går bort den, så är det enklare, då det bara är Piro som inte kan gå med vem som helst längre. Han ställer inte till med mer än att han kan råka tvåla till för hårt (skrämms massor och kan ge nåt litet hål).
Nej, min dröm är här om nåt år tror jag. Då har vi minst ett 8-spann siberian husky, snygga och arbetsglada hundar. Sen har vi en golden, Vittra i mogen ålder, då perfekt på alla vis. Kanske har vi en ung dotter till henne oxå. Har jag inte Vidar kvar, så har jag en Rohdesian Ridgeback som då kanske är i jobbigaste pereioden, men ger mig nåt att klura på, och jag vet hur bra det blir sen. Omöjligt är det inte att det finns en borzoi, eller är en på väg…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Irländska varghundar (<3), irish softcoated weathen terrier, siberian husky, lapsk vallhund, amstaff och bassethound är mina favoriter. Så det hade varit superhäftigt om man hade kunnat ha en flock med dom hundarna :)
Akita, American Akita, Shiba, Borzoi, Dobermann, Katt, Lemur å Pingvin
men det finns många fina både hund och kattraser som gärna får bo hos mig 
/Désirée
Det finns löjligt många raser jag skulle vilja testa om jag fantiserar fritt. Säger som #2, har svårt att tänka utanför vad som egentligen passar mig.
Men Akita, Canaan dog, Korean jindo dog, Eurasier, Siberian husky, Samojed och Vit herdehund är några i alla fall.
Uj det skulle bli en stor flock det. Men tja det skulle då bli: två Bichon havanais, en coton de tuléar, en Eurasier, en keeshond, en welsh corgi cardigan och 1 bordercollie, ja och så en tax en blue merle 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
spännande raser är Alaskan malamute, Eurasier, Aussie(fast den skulle jag nog inte kunna sysselsätta tillräckligt), Grönlandshund kanske en sheltie eller keeshond. fast det finns ju hur många raser som helst som "man skulle vilja ha" med TS kriterier :P
Min drömflock nu består av minst två malamuter.
Hmm… 2 Sibbar, 2 malamutes, en Alaskan husky, 2 Schäfrar, 1 dobbis, 1 rottis, 1 amstaff, 1 greyhound, 1 borzoi, 1 pitbull, 1 Border collie (?), 1 malinois, 1 groenendael, en Vit herdehund kanske en Berner sennen också.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Och 1 Eurasier.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Hm, ska man tänka på vad man hade orkat ta hand om på en gång eller ska man bara släppa ut sin fantasi om vad som hade varit fantastiskt om man pallade med tusen hundar? ;D
I vilket fall som helst så hade jag inte sagt nej till att ha:
Thai Ridgeback, Siberian Husky, Rhodesian Ridgeback, Podenco Ibicienco (en slät och en strävhårig!), Borzoi, Basenji, Saluki, Greyhound, Galgo, Azawakh m.m.
Även om alla hade varit lätta som uppstoppade lamm hade jag nog inte pallat med att ha alla på en gång ;D 8 tassar klor att klippa är banne mig så det räcker! xD

Sibbe, malamute, basenji, pudel, eurasier, akita, fralla, engelsk bulldog, varghund, bordercollie, amstaff, Saluki, schäfer, dobermann, Aussie terrier, aussie, kelpie, sheltie, york, Westie, Keeshound, vit herdehund, malle, Bichon havanais, cotte, Canaan dog, samojed, jappe, Shiba
Minst ett par av varje så att de känner igen varandra.. Detta är min drömflock i nuläget har garanterat glömt bort hälften:P
Dalmatiner, sheltie, Basenji, Australian Shepherd, Finsk Lapphund, Rhodisian Ridgeback, två italienska vinthundar och en border collie. Men detta är bara absolut önsketänkande, för alla dessa går liksom inte ihop med min livsstil, utan skulle liksom behövas ha i omgångar.
Typ sheltien, aussien och BC:n när jag tävlar en massa i lydnad, vallning, bruks och agility.
Vinthundarna lååångt fram när jag liksom "känner mig klar".
Dalamtiner, Basenji, Rhodisian Ridgeback när jag vill ha sjävlständiga hundar.
Finsk Lapphund.. ja.. vet inte när jag ska få in den. 

Hm…
En buhund. En eller ett par lurviga lapphundar. En busig mittelspitz. Ett gäng slädhundar, kan inte bestämma mig för vilken sort. En vacker kooikerhondje eller en phaléne. En kvick, kortklippt mellanpudel i svart eller rött. Kanske en schapendoes. Kanske en tollare. En riktig arbetsnarkoman till kelpie. Och så något stort, kanske leonberger, bouvier eller st bernhard.
Ja, det vore nåt, det! 
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

#15 Fullt uypp vore det då, och massor av härliga hundar!
MVH Elin
Canaan dog, Isländsk fårhund, Australian Kelpie, Australian Cattle Dog, Siberian Husky och Malinois… Vad tror ni om den blandningen?
Majoriteten kommer antagligen aldrig bli aktuellt dock.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
åh min drömflock?
ja det skulle vara schäfer,rottis,dobberman och amstaff..

#17 Hmmmm, med den blandingen behövrer du en hel skock får, och rediga elstängsel så att inte huskyna äter upp dem för de andra hundarna. Skulle tro att du får motion oxå!
MVH Elin
#19 Jo, motion lär jag få så det räcker och blir över…!
Risken finns väl att jag behöver anställa ett gäng fåraherdar och hundskötare för att orka med resten av livet. ^^ Eller att hinna med dagarna bara…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Växt upp med jämthundar, så något påverkad är jag ju, så…
Om jag hade någon som orkat med att åka skidor/jaga/motionera dem mer än bara promenader skulle jag nog vilja ha en hel flock jämtar, men sedan älskar jag ju de flesa raser, så till exempel Siberian Huskeys, finska lapphundar och gärna någon dalmatiner och dobermann också (jag vet, lite hopp här, men…)
Dock vill jag inte ha för många heller, så två jämtar, två siberians, en dalmatiner/dobermann :)
uppdaterar till 4 malamuter och en tollare :) Då har vi vårat 4 spann samt en smidig hund att köra lydnad, agillity, spår osv med som samtidigt kan hänga med ut å dra :) Perfekt!
Hmm… hälften av skk's godkända raser… 

Vi har det rätt toppen nu. Krister har sitt rensrasiga SH 8-spann att tävla med i vinter, då vi behöll 4 valpar.
Freja har somnat in, så oregade SH Cora är mkt lungnare och trevligare (förutom mot vissa främmande hundar). Vidar är kvar, och är med mig på jobbet nu för tiden, 8 år gammal.
Vittra hänger med, och ska nog snart få kolla höfter och armbågar, blir det godkänt ska vi försöka oss på ett dugligt utställningsresultat och ett vilspårchampionat, och sen valpar.
MVH Elin
Hjälp vad saker och ting ändras. Jag får typ en chock när jag läser mitt tidigare inlägg. Haha! Ska klura ut en ny drömflock, fast jag har den nästan :)
Hm… ja En nobs, boreboel, jaktlabrador, schäfer….
Welch Corgi Cardigan, kanske en st bernad….. hm… kanske en rottis också :)
gillar blandisar :)
skulle vilja ha en röd sibbe och svartvit, en bc korsning, en mindre hund av något slag och såklart ett par till huskykorsningar :)

Min drömflock:
En till finsk lapphund, eller två ;) gärna minst en dansk/svensk gårdshund, en dobermann, en rhodesian ridgeback, en siberian husky och kanske en norsk buhund 
Btw, vad många som vill ha eurasier!
Jag håller med mitt 2009: jag ganska väl. Nästa hund blir en Canaan dog eller en Eurasier. Vilket det blir beror nog främst på hur situationen ser ut här hemma just då och vart det i så fall finns valpar. För personlingen är jag nog lika sugen på att prova båda!
Sedan har vi ju fått ett nytillskott på listan- Chow chow, som min sambo är så kär i.
Akita är jag fortfarande sugen att prova, men det får nog dröja, rasen får "växa till sig" lite här i Sverige först.

Min drömflock är nog att ha nuvarande hundar och hundar som har samma blandning som mammas draghundar har. Vill även ha Siberian(vet inte hur många), några samojeder och schäfrar förstås.
#29, Tycker absolut att du ska köra på Eurasier! :) Skithärligt ras! :) Vill du ha mer info om min så kan du PM:a :)
Jag vet faktiskt inte riktigt vilken min drömflock är men..
Eurasier(har), Finsk Lapphund(har), Border Collie, Korthårig Collie, En drös med Sibbar så dom kan dra släde (kommer dock aldrig bli av då dom kräver alldeles för mycket motion i förhållande mot vad jag kan ge), RR(då jag är otroligt facinerad av dom hundarna). Men det är väl det. Sen vill jag ju ha "testat" så många raser som möjligt innan jag dör :)
#31 Ja, det tycker jag med
Synd bara att det finns flera trevliga raser att välja på 
#32 Ja, så är det ju :) Men Eurasier är jag helnöjd med! :D
Har inte en enda hund, men det finns så många fina raser jag skulle vilja ha om man bara hade möjligheten;
Siberian husky, toypudel, italiensk vinthund, borzoi, aussie är väl favoriterna :) Kanske en curly coated också.
Skulle säkert behöva uppdatera min lista här
Älskar fortfarande irländska varghundar <3, sen gillar jag irländska terriers också. Och skotsk hjorthund.
men dom finaste jag vet är hundar som ser ut som dingo eller new guinea singing dog, det är liksom så en hund är menad att ut om ni förstår vad jag menar.
och sen igår bara, så fick jag upp ögonen för basenji också, så blir det någonsin en liten hund kan den vara aktuell.
En hel massa basenjis :D O kanske en o annan Faraohund :p

#37 så vacker :D

Jag har lärt mig att se grönisen i Vidar och mer och mer. HGillar den sidan, och skulle vilja prova att leva med en.
Sen är en av de främsta anledningarna även att visa grönlandsfolket att man kan uppfostra dem utan järnrör! 
MVH Elin

Kul att se att så många är sugna på borzoier och andra vinthundar:)
Jag vill förutom borzoierna prova på det mesta ur vinthundssläktet, även italienarna. Fast inte whippet.
Även ett 4 spann med toksnabba och starka alaskan huskies skulle jag ha. Samt en komondor (i fantasins värld slipper man väll pälsvård?)
Min dröm är att ha tre hundar med ungefär 5 års mellanrum i åldern, Ezio min Siberian husky samt två Amerikanska akitor en tik och en hane.😍
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Ett gäng afghaner och basenjis 😃 Men även whippet, greyhound, borzoi och italiensk vinthund skulle nog min drömflock bestå utav.
Basenji och afghan är dem raserna jag vet att jag någon gång kommer att äga 🙂
Medarbetare på Sphynx iFokus

Nästan 4 år sen jag skrev här och nu äger jag min första renrasiga podencoid! <3 och suget efter fler har knappast svalnat!
1 Kooiker, 1 Berger des Pyrenees a face rase, 2 Border Collies, 1 Eurasier, 1 Berner Sennenhund, 1 Ungersk Vizsla och 1 Sheltie! Och såklart en maaaassa får ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag skulle vilja adoptera hund från annat land. Samtidigt skulle jag också vilja äga en grönlandshund samt att jag gärna tar in en omplacering som är i behov av ett väldigt aktivt hem. Så med min nuvarande hund inräknat skulle flocken också bestå av en adopterad hund, en grönlandshund och en omplacering.
Åh lite orealistiskt vill jag ha ett helt gäng med adoptivhundar då jag vill få en "ny" lexie som var adoptivhund från irland.
En trefärgad och en bluemerle sheltie, röd merle border collie, amerikansk akita, japansk akita, black och tan shiba hane, en röd blåögd siberian husky tik, en chokladbrun pitbull och en tigrerad amstaff med svart mask i ansiktet, schipperke, två schäfrar några samojeder, en brun finsk lapphund, ett gäng tjeckoslovakiska varghundar och en pomeranian som heter Klaus, brun eller röd. En sobel och en brun tysk spets. en fennec fox. och alla blandraser som tilltalar mig och alla hundar jag träffar som jag blir kär i och massa valpar som förblir valpar förevigt😂
Men den realistiska drömflocken blir sibben och två akitor…och ett gäng illrar.😇
tillägg till #46 HUR KAN JAG GLÖMMA EN HEL FLOCK MED DINGOS? I den orealistiska flocken alltså.😮
Juste! Glömde att jag också ska ha en Eng. Mastiff som ska heta Bob!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jag har en grönis nu, en tik!
MVH Elin
Hmm..
Akita, Am. Akita, Beauceron, Pumi, Caõ da serra da estrela och en grönis alt laika av något slag. 😎
Någon gång skulle jag även vilja ha en dalmatiner, en dobermann, en weimaraner och en… schillerstövare.
feral jesus
Siberian Husky, Samojed, Dalmatiner, Leonberger, Collie 😃
Tre lugna, väluppfostrade och vackra Salukis! :D
De är tyvärr för stora för min pojkväns smak, och han gillar inte vinthunds typen. Meen gosh vad de är vackra! Har aldrig träffat en IRL men kan inte låta bli att googla bilder ibland och dreggla ;)
Dock finns det många andra raser jag också skulle vilja ha och avgudar. Men det är ju (ursäkta min "vanity") så snyggt med en hundflock av samma ras. Speciellt långbenta skönheter. Har nån grej för långbeningar, haha!
Framtida hunden blir nog en chihuahua.. Typ hur långt man kan komma ifrån salukis. Men de passar vårt liv mycket bättre, dessutom är de grymt söta O:) En liten flock på två-tre chihuahuor kanske de blir istället ;)
Aut viam inveniam aut faciam
1 mops, 2 SH, 1 italiensk vinthund, 1 malamute, 1 grand danios, 1 petit branbancon, 1 lundehund och 1 ceskoslovensky vlcak.
Heh. Alltså 9 hundar! Många olika temperament och användningsområden och utseenden. 😃
Mopsen och branbanconen skulle vara maskotar. Följa med på äventyr och vara charmiga. Samt tävla lite smått i agility.
Drag skulle jag köra med SH, ceskon och malamuten.
Italienaren skulle få springa runt i raketfart på mitt stora, gröna 10 hektars fält. (Som vi säger att jag har.)
Grand daniosen skulle ligga i hallen och dreggla ner alla ovälkomna besökare och ta upp all plats i sängen. ❤️
Lundehunden skulle vara flockens hjärna och geni. Hålla koll på att ingen sticker och att alla sköter sig samt vara lydnadsproffs på elitnivå.
Om jag skulle vara riktigt impulsiv kanske jag adopterar en övergiven vargunge också. 😍
1 thai ridgeback, 1 amerikansk akita, 1 mittelspitz, 1 japansk spets, 1 pomeranian, 1 welsh corgi, 1 tosa inu, min hund jag har nu, 1 räv (om det hör hit) och så denna hund: http://tokhunden.blogspot.se Haha! Han är som en liten minivariant av min :) Gärna omplaceringar för världens skull.
I have no sympathy for people without empathy
I min drömvärld har jag min nuvarande, en collie, berger des pyrénées à face rase och en Siberian Husky. Siberian huskyn ska ja köra drag med, border collien agility champion och berger des pyrénées à face rase ska importeras från Frankrike och ta in nya gener. Älskar dom tre raserna. Men ska jag skaffa Siberian Husky ska jag tänka mig för ett par gånger, vara säker på att jag vill syssla med drag, och isf skaffa en till då också. Ska även bo i hus då. Ska jag skaffa border collie ska jag veta att jag kan ge den vallning. berger des pyrénées à face rase skaffar jag samtidigt med border collien tror jag så att båda får valla. Sen ska den importeras från Frankrike och ha den i avel. Samtidigt som jag ska köra agility, lydnad, sök och spår och kanske andra sporter. Men just nu är jag riktigt nöjd med min lillskit :)
Två alaskan malamute, en aussie och min nuvarande rumänska gatuhund som övervägande har någon slags vallhund i sig :)
Enkelt! 😃 men så har jag ju drömt om "en flock" länge…
1) Min Chinese crested hane och 2) min blandistik såklart (de är ju de hundar jag har nu ju) och sedan kan vi ju ta och lägga till 3) en Xolo, grande, hane, 4) en Perro sin pelo, grande (alternativt medio), hane och 5) en AHT, tik och möjligtvis 6) någon liten hund till…
Japp, vill ha rätt många hundar och alla självklart nakna, japp helt såld😍
Mvh/Chinesecrestedlover
min drömflock består av 4 små busiga lundisar. Har en men funderar på att skaffa en till om 2 år. Kan inte få nog av den här rasen!!
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Två berger des pyrenées a face rase, en border collie och en podengo portugues liso medìo (eller hur man skriver) :3
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag skulle nog villja ha ett spann med alaskan malamutes! Nårgra border collies och en ceskoslovensky vlcak!
Tre eurasier. En viltfärgad (har!), en ljust creme med vita tecken (nästa år förhoppningsvis!) och en mörkt röd med vita tecken.
2-3 grönlandshundar, gärna i olika färger och åt det grövre hållet.
En american staffordshire terrier.
Och en podengo portuguese liso pegueno till min kära mamma :P
Massor av vita Borzois, några samojeder, och en drös med Corgis. :D
-Rasmus 🌈