Annons:
Etikettraser
Läst 2825 ggr
EmiliaHolmberg
11/26/18, 9:07 PM

Söker hundrasen för mig

Hej!

Jag är en tjej på 16 år som länge har velat ha en hund. Min familj har haft hundar innan så jag vet litegrann redan.

Jag vill ha en hund eftersom jag knappt umgås med vänner på fritiden och jag är redo att ägna min fritid åt en ny bästa vän :-) 

Min mamma kommer hem från jobbet 2 timmar efter att jag går till skolan, så den kommer inte att behöva vara ensam mycket. Dock har jag inte tid att gå på superlånga promenader varenda dag, max 30 min på morgonen och sedan kanske 1 timme när jag kommer hem och så eftersom jag studerar på fulltid.

Därför vill jag gärna ha en ras som inte kräver alltför mycket motion och som helst är gosig (förstår att detta även beror på personligheten ;)) . Gillar pomeranians och spetsraser väldigt mycket, har även varit inne på Corgi och Shiba men de behöver mycket motion.

Förslag? :D

Annons:
Travis D
11/26/18, 9:15 PM
#1

Ccd hundar tycker jag passar in på din beskrivning, keliga, älskvärda och otroligt gulliga. Både keliga och mysiga men också aktiva och älskar att leka. :)

EmiliaHolmberg
11/29/18, 7:44 AM
#2

Men jag vill gärna ha en liten fluffboll :( Ccd har säkert underbara personligheter, men det är tyvärr inte en ras som jag tycker är särskilt fina :-/

Travis D
11/29/18, 9:21 AM
#3

#2 Jaa men du kan ju ta en pp? Powder puff :) 

Dom är lugnare än ccd men lika mysiga och jätte fluffiga, ser bara ut som ccd när dom är klippta <3

Sök på Chinese crested powder puff så kommer det upp super söta hundar. Dom är inte nakna utan heter typ chinese crested för att dom är chinese crested fast med massa hår :)

Travis D
11/29/18, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dock kan man ju inte välja hundarna efter utseende men jag förstår :)

Här ett exempel på en Powder Puff

Maggie12
12/1/18, 7:50 AM
#5

Motionsmässigt skulle jag säga att det helt och hållet beror på vad du väljer att göra med den promenadtid du erbjuder hunden - aktiverar du hunden under promenaden kommer den vara mycket tröttare än om du bara traskar på en trottoar , och då kan 1,5 timme med träning och aktivering räcka gott o väl åt många hundraser 😉 

Du har inte funderat över sheltie? De är en väldigt enkel och lätt ras och en fantastisk "nybörjarhund" 😃

Janols
4/13/19, 4:50 PM
#6

Jag kan verkligen rekommendera Pomeranians, jag har en liten tjej på 7 år. Hon är helt fantastisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: