Annons:
Etikettövrigt
Läst 1483 ggr
[EM_L]
2019-08-03 22:41

Vad tycker ni om Eurasier?

Hejsan! Ni tycker säkert att jag är jättejobbig som skriver och frågar om Eurasier och hundar både här och på Hundar iFokus😃

Men jag tänker att denna sajt är den rätta för en Eurasier.

Kan skriva kort hur jag tänkt… och lite vem jag är.

Är 15 år och ska börja nian om ca två veckor. Jobbar just på hunddagis(Fem dagar kvar, har jobbat i 15 dagar) och känner mer och mer hur jag verkligen drömmer om att ha en hund. Är rätt så van trots att jag aldrig har ägt en hund innan. Men har passat en chihuahua/griffon och något mer blandning och passar henne då och då. 

Funderar då på att skaffa hund efter gymnasiet eller högskola/universitet. Bäst är nog efter högskola/universitet. Och min dröm och plan är att jobba på hunddagis(Nej inte som sommarjobb igen) eller som djurvårdare i djurpark.

Om jag då skaffar hund så frågar jag givetvis chefen ifall jag får ta med mig hunden till jobbet och såklart får den följa med!

Jag kan verkligen erbjuda minst 5 timmars tid med framtida hunden där det ingår långa promenader och turer till skog 1-3 gånger i veckan, nosework som verkar riktigt kul och mys och skötsel.

---

Har läst att Eurasier håller sig till sin familj och är reserverad mot  främlingar. Och det kan jag acceptera och träna bort en hel del av det.

Hur mycket kostar en Eurasier att köpa? Och hur mycket kostar det i månaden på mat och försäkring på Agria?

Skriver allt detta redan nu då jag verkligen blivit säker på hund i framtiden efter högskola/universitet eller till och med gymnasiet. Vill lägga upp och spara ihop pengar för framtida hunden för att kunna ha pengar till veterinär besök tex.

Hur tycker ni en Eurasier är, ni som har dem?

/MEML

Annons:
SaraC
2019-09-19 19:35
#1

Tyvärr är sajten inte så aktiv som den varit en gång i tiden. Men det finns många trådar om eurasier här inne med massor av info, så använd gärna sökfunktionen och kika.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lizton
2019-09-29 00:28
#2

På Facebook finns det eurasiergrupper. Bli medlem i någon av dem och fråga där, är mitt tips.

Silvestris
2024-03-08 20:51
#3

Jag träffar tyvärr en hel del opålitliga och aggressiva eurasier i jobbet på djursjukhus och skulle inte rekommendera den som första hund. Det finns andra liknande raser som är betydligt "enklare" temperamentsmässigt. Samojeden som har använts för att utveckla eurasier är betydligt enklare och mer tillgängliga. Kräver dock mycket motion.

Upp till toppen
Annons: