Annons:
Etikettbeteende
Läst 1206 ggr
SarahLarsson
6/16/19, 1:09 PM

Pomeranian och alla dess problem

Hej allihopa

Jag har varit sugen på pomeranian i massvis av år nu och äntligen så fann jag mig i en livssituation där jag dessutom hade tid för en valp. Lyckades ovanpå detta hitta en valp, kleinspitz/pomeranian som tanken var att jag skulle hämta om ett par veckor när han är 10 veckor gammal.

Men nu börjar jag tveka, jag läser bara mer och mer negativt om raserna och till och med om folk som ångrar sina val av ras. Alltifrån att de plötsligt tappar pälsen, till att de är aggressiva mot folk och överbeskyddande inom familjen, inte kan vara ensamma hemma, skällande som inte tar slut och att det tar ÅR att få de rumsrena om ens då, etc etc och vissa verkar dessutom uppleva problemen som värre efter kastrering. En snabb kik på blocket så ser jag också hur många hundar av rasen som ligger ute där, många med just motiveringen att de inte kan vara ensamma hemma och många med notis om att de inte är rumsrena.

Har hund sedan innan, en pudel. Han blev rumsren relativt snabbt och var aldrig några problem med att vara ensam hemma. Tänkte först att nej det beror ju bara på ägaren men ju mer jag läser så känner jag att rasen ju nästan verkar vara spritt språngande galen…

Hoppas ni har lite ärliga erfarenheter att dela med er av här!

Annons:
SaraC
6/26/19, 2:04 PM
#1

En kompis har en pom som jag haft hand om en del genom åren. Han skäller mycket, det är det enda av det du nämner jag känner igen. Min kompis har dock inte arbetat aktivt med skällandet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: