Annons:
Etikettbeteende
Läst 1904 ggr
A.bengtsson
6/16/18, 6:57 AM

Envis 1,5 årig samojed vägrar bli rumsren!!?

Min Samojedhunntik är en envis sådan, extremt envis. Hon äter hellre tex fågelbajs eller nosar runt efter andra äckliga saker än att göra ifrån sig ute. jag kan vara ute med henne i timmar och hon gör ändå ifrån sig när vi ligger och sover, bara inne på toalettgolvet. Om jag vaknar och konfronterar henne märker man att hon vet att man inte får göra det. Vi har självklart tränat henne sedan hon var valp och gör mestadels fortfarande men hon gör aldrig något inne när vi är vakna. (Kan det ha att göra med att kattlådan står på toaletten och därför tror hon att man gör så?) Finns det någon som känner igen sig och vet vad man kan göra?

Annons:
Lussan20
6/16/18, 8:24 AM
#1

Hejsan!

Oftast är de nervösa ute och spänner sig, de känner av våra energier och förväntan, blåsan och tarmen låser sig.

Jag tror alla hundägare som gått ut i ösregn, eller varit sjuka vet att det tar längre tid om det går överhuvudtaget att göra ifrån sig.

Har det låst sig helt så får man börja om från början. Men uppmuntran och kanske en godbit då hon lyckas. Lösa koppel och en avslappad attityd. Det handlar om oss oftast. Ibland kan det gå bättre om någon annan går ut några gånger.

Kattlådor är godis så man får försöka skilja hunden och kattlådan, kanske tror hon att det är där man ska göra sina behov då katten gör det. Men lite långsökt kanske.

Hon kanske gör det då hon är avslappad utan att någon ser. Inte av elakhet. Hon förstår kanske inte alls vad ni vill.

Ha något gott i fickan hon kan inrikta sig på istället för fågelbajs , harbajs mm.

Ha tålamod ! Då du inte irriterar dig kommer det lösa sig. /Wl 70 år med hund.

vallhund
9/1/18, 9:46 PM
#2

Gå ut till samma ställe, sätt dig på en bänk o läs eller meditera tills hon gjort ifrån sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: