Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 2893 ggr
T0vve
1/26/18, 2:24 PM

Valp-tips!

Hej!
Vi ska snart få hem vår första valp. En finsk lapphund. Ingen av oss har haft hund tidigare så allt vi kan har vi lärt oss via böcker och liknande. Vi har börjat skriva en inköpslista på grejer som vi kommer att behöva. Så kom gärna med tips om detta. 

Funderar även på hur ni andra har gjort med era valpar angående valphagar eller avgränsning av rum osv. Och JA jag är medveten om jordbruksverkets regler angående storlek på hagar osv och planerar inte att bryta mot dessa. 

Vi vill bara ha en massa bra tips helt enkelt. Så berätta hur ni gjort för att få er valp att känna sig hemma, bli rumsren, ensamhetsträning mm.

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Annons:
parsley
1/26/18, 3:37 PM
#1

Köp hem kompostgaller om ni inte har några på lager hemma.  De kan t ex användas till att sätta i dörröppningar om man vill avgränsa ett rum, om man inte vill sätta ihop dem till en hage.

Den här sajten är tyvärr inte så aktiv. Får du inte tillräckligt med svar här, så testa att fråga på hundar.iFokus också.

vallhund
2/1/18, 7:58 PM
#2

Här finns en del tips

https://valpochunghund.ifokus.se/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Jojaton
2/2/18, 10:42 AM
#3

Jag hade en liten valphage i sovrummet när vi skulle sova (fyra kompostgaller, men bara 2 dagar sen fick han sova i sängen) annars delade jag av rum med hjälp av kompostgaller.

Johanna - Instagram

Tokryck
2/8/18, 12:56 PM
#4

Inga dyra bäddar förrän den har växt upp säger jag :D . Fällar är bra att ligga på och är inte så dyra så de kan finnas där du finns (i varje rum alltså). Bur till bilen, ben, hundmat, roliga leksaker (Många köper tråkiga knutar och hårda saker från vanlig affär, leta utanför det!). Du kan göra roliga leksaker av jeanstyg, en knut i ena änden av benet och så klipper du långa remsor av benet i andra änden. Fuskpäls (eller för den del vanlig från någon second hand är jätteroliga leksaker). En kong kan vara bra att frysa ner mat i för lite aktivering.

Upp till toppen
Annons: