Annons:
Etikettövrigt
Läst 3837 ggr
lunakees
6/3/17, 4:12 PM

Halsband eller sele?

Hej! 

Har ni sele eller halsband till era fluffiga kompisar? Jag är mer förtjust i sele men jag hittar ingen i djurbutikerna som sitter perfekt. En satt helt okej men lite stor i armhålorna vilket gjorde att hennes päls där försvann i och med friktionen… Nu kör vi på halsband men jag gillar det inte så mycket… Är rädd att pälsen ska slitas där också. Hon drar inte vid promenader men ibland blir hon ju exalterad och drar. Hur resonerar ni kring halsband/sele? Och ni som har sele - vad har ni för märke som inte sliter på pälsen? Min hund väger cirka 11 kg och är en keeshond.

Annons:
parsley
6/3/17, 4:28 PM
#1

Kleinspitzen har en Y-sele från Hurtta, storlek 35 cm. Den sitter bra på honom, men vi kan inte spänna ut den mer än vad vi gjort.  Växer han ur den så vet jag inte riktigt vad vi ska ha för sele, eftersom nästa storlek, 45 cm, verkar bli för stor.

Vattnadal
6/3/17, 6:14 PM
#2

De som kan gå fint i koppel kan ha halsband, annars föredrar jag sele. Fast en promenadsele måste sitta lika bra som en riktig dragsele, annars kan den ge förslitningsskador.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
6/8/17, 11:52 PM
#3

Jag föredrar sele! 

Kanske det skulle gå bättre med en sele i något annat material? Mjukt läder eller en vadderad sele till exempel.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

tiger tok
6/15/17, 11:04 AM
#4

Jag föredrar sele personligen, men har halsband på valpen.

lunakees
6/27/17, 7:33 PM
#5

#1 Hmm, undrar vilken storlek min keeshondtik har då? Hon väger 12 kg.

#2 Hon går ganska fint i koppel men hon är ju valpig och drar när hon blir exalterad… Vad är förslitningsskador? Det där med pälsen? Lunas päls försvann ju lite i armhålorna :( 

#3 Jag vill inte använda äkta läder :( Får kika på andra alternativ. Dock varvar vi lite nu (selen sitter bättre nu när hon gått upp lite också) och än så länge har pälsen inte  börjat slitas bort! 

#4 Samma här =) Föredrar nog sele men har halsband nu.

tiger tok
7/15/17, 6:44 PM
#6

Har nu testat sele på valpen och det uppskattades inte, så för stunden är det halsband!

Annons:
Taurus
10/22/17, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag använder en Y-sele från Hurtta på min kille
Som du kan se så försvinner den i pälsen men tycker inte att den nöter.
Den här killen är 8½ år gammal 🙂

vallhund
10/24/17, 6:26 PM
#8

Ruffwear webbmasters harness rekomenderar jag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: