Annons:
Etiketthälsa
Läst 1406 ggr
SaraC
5/5/17, 2:34 PM

Fästingsäsongen är på ingång

Eller redan i hög grad här kanske? Vår katt har hunnit få några 🤢

Nyfiken på hur ni tänker vad det gäller medel mot fästingar, använder ni eller inte? Endast giftfritt?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
vallhund
5/5/17, 2:40 PM
#1

Jag använder ExSpot o har så gjort i många år, aldrig haft en hund som fått någon biverkning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

parsley
5/5/17, 4:06 PM
#2

Jag använder Bravecto. Det är svårt att hitta fästingar i tät, svart päls. 🙂

smurfan-13
5/8/17, 3:09 PM
#3

Jag undviker allt vad kemikalier heter så långt det bara går. Senaste åren har jag kört på PROB schampoo och frontline droppar den månaden vi är i stugan (det är så sjukt mkt fästingar där). Här i Wales såg jag inte en enda fästing förra året, men många har problem m loppor och många hundar behandlas förebyggande året runt mot det. Jag blev lite idiotförklarad när jag sa att jag inte tänkte göra det förrän jag hittade loppr på dem. Tror jag hittade 1-2 loppor på någon av hundarna 3 gånger totalt förra året och då dödas loppan omedelbart & så fick sig hundarna en dusch i prob- Funkat hittills och hoppas det funkar även iår!

SaraC
5/29/17, 11:39 AM
#4

Är det bara jag som upplever att det är mycket fästingar i år? Vår katt har haft massor jämfört med vad han brukar och har även hittat två krypande inne, vilket jag aldrig gjort förut. Och ett av våra barn har för första gången fått en 🤢

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
6/1/17, 1:16 PM
#5

Vittra, vårt hängöra som springer lös, har fått ett nytt bärnstenshalsband. Vi kör med espree thera care när vi badar hundarna under säsong, och kan ta en dusch renons över varje hund innan promenader om det är mycket fästingar.

Så länge vi har så här lite fästingar undviker jag nervgift.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lunakees
6/2/17, 10:59 PM
#6

Jag kör Bravecto och innan hade min Luna flera stycken, men efter att vi gav henne fästingtabletten har hon inte fått en enda. 🙂 Väldigt bra tycker jag.

Annons:
vallhund
6/3/17, 7:35 AM
#7

Finns ett annat preparat också, Nexgard i tablettform.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: