Annons:
Etikettfikarummet
Läst 1276 ggr
Vattnadal
2017-03-31 17:10

En riktig skitpåsk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Det blir en skitpåsk i år med. Förra året fick Vidar somna in på påsken. I år kommer två av hundarna att få somna in på långfredagen. 

Cora är 14,5 år, pigg i kroppen, hänger med på långa riktigt raska promenader. Men demensen är jobbig, hon sover mest, men ändras rutinerna för mycket, så börjar hon vanka runt och stressa. Mina föräldrar har kommit hem till mig innan jag är hemma från jobbet ibland när maken är borta. De brukar kvällsmata alla djur och ta in de hundar som sover inne. De två sista gångerna kommer inte Cora till ro förrän en stund efter att vi lagt oss, av att någon annan tagit in henne från hundgården. Sedan är hon som en valp när det gäller rumsrenheten. Hon måste ut så fort hon vaknar, ätit eller druckit, och så en gång varje natt. Det börjar bli för tufft, helt enkelt.

Sedan ska Ego, den vackraste hunden, få följa henne. Han skadade ena bakbenet under en fjälltur i februari, och det ger sig inte. En nervskada, som vi gett upp om att få tillräckligt bra för att han ens ska kunna funka som sällskapshund. Vi hade hittat ett hem åt honom, dit han skulle f¨å flytta som sällskapshund, om han bara blev bra. Men det har vänt och blir sämre igen. Han skulle ha blivit 9 i juli, så har egentligen haft många år kvar.

För att späda på extra, så stänger jag min butik på skärtorsdagen, och ska tömma och städa ur den och lämna in nycklarna efter påsk. Sen blir det webbshop och kurser och försöka hitta en vanligt jobb att leva av.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Aleya
2017-03-31 17:14
#1

Fy så trist. 😢 jag kan bara beklaga att allt ska ske på en enda gång. Stor kram från en främling

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vattnadal
2017-03-31 17:28
#2

Tack och lov har vi en hel drös unga pigga glada hundar kvar, och en pensionär på 11,5 som faktiskt får hålla sig ett tag till nu.

Försöker planera en valpkull för att ha lite muntert att tänka på i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ifoundnemo
2017-04-01 08:27
#3

Nej fy vilken extrem otur :(. Beklagar verkligen!!:( Tycker att du gör helt rätt i att försöka hitta något roligt att fokusera på!:) Styrkekramar !!

smurfan-13
2017-04-01 13:49
#4

Ja fy vilken skitpåsk! Beklagar verkligen!
Trist m butiken oxå, men webshoppen kommer finnas kvar?

SaraC
2017-04-03 10:29
#5

Men fy fasiken 😕 Ibland tycks verkligen allt komma på samma gång. Kram på dig! 

Vad blir det för valpkull denna gång?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2017-04-03 13:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Jo, min plan är att jag ska ha webbshoppen kvar, och börja må bättre så att jag orkar hålla mer kurser igen. Det blir mest draginriktning i shoppen, och på en nivå jag klarar av. Måste få bort press och krav, och få det att bli roligt igen.

#5 Planen nu är att när Gala löper i höst, ska hon paras med bekantas hane, som är intressant stamtavla. Så det blir huskyvalpar.
Jag ska jobba på att få henne att verkligen våga lysa i ringen, som jag vet att hon kan, så vi kanske hinner få det där CK som jag vet att hon förtjänar. Ögonlysning ska ju oxå fixas och vara godkänt, men räknar inte med löp förrän i september, så det är ingen panik.

Nu är fotot ett helt år gammalt, men det får duga.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
smurfan-13
2017-04-04 00:26
#7

#6 låter ju som en bra plan. :) Jag hoppas nån gång kunna gå nån dragkurs hos er, men det lär dröja länge innan jag ev kan få den möjligheten. ;) Men är sugen på att börja m nån typ av barmarksdrag m mina, men får ju aldrig tummen ur. :P

SaraC
2017-04-04 07:02
#8

#6 Ska bli kul att följa. Håller tummarna för att Gala får glänsa :) En riktig skönhet är hon.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2017-04-04 12:52
#9

❤️

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2017-04-10 11:18
#10

När jag blivit med hund igen kommer jag på kurs! 😃

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2017-04-10 12:46
#11

#10 Börjar det närma sig? Har ni bestämt ras nu?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2017-04-10 16:29
#12

#11 Nej tyvärr inte ;) Känns inte som tiden finns än, nästa år kanske. Blir nog Eurasier, känns som den passar oss bäst och finns uppfödare i närheten jag gillar

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2017-04-10 16:38
#13

Jo, det är snygga och alldeles lagoma hundar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
SaraC
2017-04-10 19:07
#14

Ja, tror det passar bra med en sådan i nuläget 😊

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: