Annons:
Etikettuppfödning-valpning
Läst 1674 ggr
Tajga
2016-11-17 07:26

Finsk lapphund – uppfödare

Hej!

Vi funderar på att utöka vår familj med en finsk lapphund så småningom och vill gärna ha tips på bra uppfödare! Det är en ny ras för oss (har haft brukshundar tidigare).
Mentalitet och hälsa är förstås jätteviktigt. Vi har stor hundvana.
Tipsa gärna om bra uppfödare! Var i landet spelar ingen roll, vi åker gärna långt för en bra hund. 🙂

Annons:
[westerlind]
2016-11-17 15:40
#1

Hej! Jag är supernöjd med min uppfödare - Herding Instincts. De finns i Rimsbo utanför Stockholm. Min nu 7-månaders är världens goaste tjej. Tydlig av/på-knapp, alltid glad, och väldigt nyfiken. Hennes kullsyskon är likadana. Kan absolut rekommendera! Man kan alltid få kontakt med uppfödaren om det är något man funderar över.

Tajga
2016-11-18 08:29
#2

Tack för svar! Den kenneln har jag hört gott om förut!

Tokryck
2017-01-03 07:47
#3

Håller med #1. Den och Rävrackans (Kållered, söder om Göteborg) är nog de enda jag skulle fundera på om jag skulle köpa finsk lapphund. Aktiva ägare, tänker mycket på hälsa och lagom stor kennel. Flera uppfödare av finsk lapphund är stora och verkar inte göra annat än att avla vilket för mig inte är lika med seriöst (min åsikt, ni behöver inte hålla med mig ;) ).

Något att tänka på inom rasen är ögonsjukdomar och det faktum att det är tillåtet att avla på C-höfter.

Upp till toppen
Annons: