Annons:
Etikettdrag
Läst 1339 ggr
Michiis
11/13/16, 7:32 PM

Vinterns bästa aktivitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var en jätte härlig dag! Fint väder, kallt och mycket snö.  Vi tog en utflykt efter skoterleden och tog en liten paus vid ett jaktpass och grilla korv ^^ 

Kunde inte låta bli att passa på att ta en bild där jag satt där på snowracer bakom mina två grymma malamuter som kämpade fram sin matte i snön och solen sken så fint ❤️ 
Någon mer som håller på med drag här? 
Jag är relativt ny i drag världen. Har väl hållit på ett tag nu men det är fortfarande väldigt mycket jag behöver lära. Och nu till vintern ska jag äntligen köpa den efterlängtande släden!😍 Annars har jag mest kört cani-cross , cykel under barmarkssäsongen och förra vintern åkte jag skidor . 

Lägg gärna ut bilder när ni drar! Hade varit kul att lära känna mer som håller på med sporten  och vad ni har för hund osv :D

// Michis

Annons:
Vattnadal
11/14/16, 1:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi har 14 hundar, en golden, 2 gamla pensionerade huskyn (en oreg och en reg siberian husky), 2 grönlandshundar, tikar, 4 år och hennes dotter på 6 mån, sen 9 siberian husky som vi kör för fullt nu.

Jag kör gärna släde med 3 ledarhundar och 2 i wheel, så spannet inte blir så långt. Har börjat med grönisar för att få lite långsammare med starkare hundar, som ändå har samma dragvilja som huskyna har.

Tyvärr har de plogat sönder alla vägar runt oss nu, vi har en sträcka på 5 km, där det bara är plogat de flörsta 700 m, som vi kan köra och vända, så det blir 10 km släde i alla fall. Fast eftersom maken ska köra PD160 som har VW-status denna säsong, får vi ta fram ATV för längre sträckor i alla fall nu.

Vi kör ATV med hela gänget, eller cykel/sparkcykel med 2. Goldentiken och valpen är gärna med lösa, även om jag kört kortare sträckor med valpen inspänd några gånger på cykel och en gång med släde hittills.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: