Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 2099 ggr
parsley
2016-08-03 07:58

Sele till långhårig spets

Vad har ni för sele till era långhåriga spetsar (euroasier, keeshond, pomerian, samojed, kleinspitz, mittelspitz mfl raser med liknande päls)?

Finns det någon sele som sitter bra och inte påverkar pälsen?

Annons:
Snurrig
2016-08-03 09:30
#1

Jag använder Julius k9 IDC till min lapphund, den sitter väl bra men stör mig på hur pälsen blir tillplattad/formar sig konstigt på ryggen om man använder den mycket.  Fult. Dessutom känns plattan onödig om man inte använder sidoväskorna som man kan köpa till. Så jag har väl inga direkta tips.. Men desto glattare material, desto bättre för pälsen antar jag.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

JontaK
2016-08-06 03:19
#2

Svensk lapphund, inte så fluffig men ganska lång och sträv päls som trivs bra med Julius K9's enklare sele.

Har även dragvarianten med mer av en platta på ryggen men det fungerar inte riktigt lika bra.

Vattnadal
2016-08-08 11:49
#3

Mina hundar har inte så mycket päls, men jag vet att många med samojed gillar neewas joggingsele.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LyQa
2016-08-18 17:24
#4

Jag har en Volpino och använder Julius K9 sele och ett Gustaf&Evita, tycker båda är toppen men G&E är helt klart skonsammast mot pälsen av dessa två. :)

Persifone
2016-08-26 16:59
#5

Jag har keeshonds och använder hurtta active outdoor, tycker jag fungerar bra :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: