Annons:
Etikettvalpar
Läst 2919 ggr
SaraC
2016-02-13 21:42

Valpsug!

Är så sjukt valpsugen! ❤️ Fler som känner samma?  Har ni några roliga planer?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[Emeeil]
2016-02-13 21:45
#1

Haha både jag och min lillebror till våra föräldrars skräck 😅 Dock får iallafall mina planer vänta tills jag får egen lägenhet, då blir det ytterligare en Chinese crested. Brorsan skaffar nog en till hösten, antingen corgi eller schäfer ☺️ Men usch va jobbigt det är med valpsug, man vill ju ha en på direkten 😱

thea_thea
2016-02-13 21:50
#2

Vaaalpsugen som attan! Dock ingen rasgrupp 5-hund 😃

SaraC
2016-02-13 22:04
#3

#1 Eller hur!

#2 Vad är det för ras då? 🙂

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

thea_thea
2016-02-13 22:08
#4

#3 Det är det som är problemet 😛 Lutar just nu mest mot en flatte

Agda
2016-02-14 07:36
#5

Jag har haft valpsug i typ 5 år nu 😛 Planerar en valp antingen nästa år eller året efter. Beror dels på min hälsa och dels på hur länge de äldsta hundarna kommer att vara kvar (vill inte att de ska få utstå en valp i sina sista skeden av livet).

Har funderat över typ 5-7 raser (inkl. gråhund som jag har idag, men känner att jag inte vill ha två sådana samtidigt), förmodligen kommer det bli en finsk lapphund då jag har förälskat mig i rastypen och att de finns i så många färger.

[linda1989]
2016-02-14 13:21
#6

Också sjukt valpsug, planerar redan nästa. ;) 4 månaders jappe hemma.

Annons:
smurfan-13
2016-02-16 18:24
#7

Supersugen!! Och hoppas att det ska flytta in en hos oss innan 2017 är slut iaf. Men först ska vi flytta till Wales och komma i ordning. Raser jag funderar kring är Cirnecon (så klart), men även whippet och podengo (mellan eller ev lilla)

Vattnadal
2016-02-18 12:36
#8

Eftersom det är ett helt år sen våra valpar föddes (de blev ett år 10/2, ser jag dagligen på "den här dagen" på facebook foton och filmer. Blir sjuk så jkag går åt.
Ingrid ska löpa feb-mars, och jag går och väntar på tecken nu. Hon har börjat markera lite mer och slickar i kiss, så det är nära. Hon ska paras med Örni, och jag ska behålla i alla fall en valp.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2016-02-28 19:21
#9

#4 Låter inte helt fel 🙂 Hade den äran att få livet berikat av en helt underbar flattetant en gång i tiden

#5 Är lite i samma sits, har planerat valp hur länge som helst nu känns det som! Började redan när min gubbe fortfarande var i livet och det är nu tre år sedan han vandrade vidare.. Men det blir nog att vänta ytterligare något år. 

#6 Vad mysigt! Helt underbar ras ❤️

#7 Oj, vad spännande med flytt! (Och valpplaner med såklart!)

#8 Håller tummarna för Ingrid och Örni!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

NobleGuardians CanaanDogs
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Funderar fortfarande lite… 👍

maryolsson
2016-03-21 15:53
#11

Har haft valp/hundsug sedan jag föddes… haha. 

Mamma är allergisk så det gick aldrig att skaffa hund hemma även om jag och min styvfar var helt kära i tanken på att ha en svansviftare hemma. Styvfar har en fäbless för retrievers, labbar för att vara mer exakt. Själv så är det ju givetvis drömmen om en grupp 5-hund som gäller. 

Nu när jag har bott hemifrån i några år så har jag fått riktigt valpsug. Nästan depression pga att jag tycker att det är så jobbigt att jag inte har hund just i detta nu. Är jag ensam om detta? Kan alltså bli riktigt deprimerad och nedstämd väldigt ofta. Försöker planera in att få en valp nästa år, men har svårt att se att allt skulle gå ihop. Valpen behöver ju konstant sällskap även om den ska ensamhetsträna. När man pratar med folk så verkar de som att de flesta kan ha med sina hundar på jobbet, eller var de arbetslösa när de skaffade valp. Inget av detta är hur mitt liv ser ut. 

Hoppas som sagt på hund till nästa år, men vi får väl se lite hur det blir. Min sambo är också väldigt noggrann med att tiden måste vara rätt. Han är nog dessutom lite mer benägen på att vänta några år än vad jag är. Jag vill helst ha valp nu direkt, helst igår. (Fast har det inte av anledningen att jag inte har tid eller pengar just nu, lite realistisk är jag ju ändå) 😃

Men i vinter tar mitt vikariat slut och då kan ju allt hända eller inte hända… väntar som sagt.

Förlåt för jättelångt ramblande inlägg, haha.

SaraC
2016-04-17 21:08
#12

#11 Jag är/var också allergisk, så känner igen mig mycket i det du skriver. Känslan att vilja men inte kunna 💔 Kan du så länge kanske ställa upp som dagmatte/hundvakt kanske? Och du, man behöver inte heller ha en valp. Finns många vuxna hundar som letar hem också. Självklart behöver dessa också tid när de anländer till ett nytt hem, men ville bara nämna det som ett alternativ utifall det inte redan var något du tagit med i dina funderingar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2016-04-22 15:26
#13

Hur går det med suget i valptarmarna där ute? För mig närmar det sig med stormsteg nu. Om 2 v är det kanske dags. Räknar med söndagen, men de kan komma både före och efter det.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Elverpige
2016-04-24 20:38
#14

Har haft sjukt valpsug i typ 2 år. Men nu är det stillat! Fick hem min lilla lurv för två veckor sedan 😃

LyQa
2016-05-14 21:02
#15

Är såååå valpsugen, tror aldrig det varit så illa haha. Meeen nästa sommar så finns förhoppnings tiden för två hundar, allra helst en Klein, Volpino eller Sheltie!

maryolsson
2016-05-15 18:23
#16

#12, Jag var hundvakt/dagmatte förut när jag hade varierade arbetstider och hade möjlighet att vara "ledig" vanliga vardagar. Nu har jag ett heltidsjobb med kontorstider som jag dessutom pendlar till, så det finns inte riktigt tid till att vakta någons hund på dagarna. Inte heller tid för en hund, även om den är vuxen :/ Sedan är jag väldigt specifik med ras och typ av hund och det är svårt att hitta en "bra" omplacering tycker jag. Känns väldigt tungt :(

fiffiluren
2016-05-21 21:44
#17

#11 känner verkligen igen mig. Min pappa var allergisk (det var iaf den ursäkten man fick när föräldrarna sa nej) plus att vi alltid har bott ganska trångt. Nu är jag 25 och har en lägenhet i stan där jag jobbar plus ett hus ute på vischan (3,5 timmes bilfärd bort), där det se konstigt ut om man INTE har hund, som jag åker till när jag är ledig. Har ett sånt jobb som ger ledigveckor så man har ju all tid i världen, när man inte jobbar. Men när man jobbar uppemot 64 timmar på en vecka plus att man är borta pga restid till och från jobbet en timme extra per dag så är det stört omöjligt att ha en hund när man är själv. Hade jag haft ett hus här i stan också med hundgård hade jag iaf inte behövt tänka på att hunden(arna) skulle ha suttit inne i tretton timmar. Men nu går det inte. Och det sliter på en att även fast man är vuxen inte kunna göra som man vill. Och det enda man såg fram emot som liten var ju att när man blir vuxen då! Då kan man skaffa hund, men det är svårare nu än när man bodde hemma. Så man växlar mellan extrem depression pga valpsjuka till att man är totalt likgiltig (förmodligen nån försvarsmekanism). Sen att folk runtomkring skaffar valpar till höger och vänster hjälper ju inte, inte heller dom få vännerna man har verkar heller förstå hur mycke min egen hund skulle ha betytt och gjort för mig. Sorry om det blev för off topic

maryolsson
2016-05-31 09:07
#18

Atg vara dagmatte/hundvakt gör mig också vara mer sugen på en valp. Det är en ond cirkel. heh

fiffiluren
2016-05-31 09:18
#19

#18 Precis, det går som inte å jämföra med en EGEN hund. Då ska det vara ett specialfall och/eller en hund du ändå träffar jätteofta

[AnimeV4]
2016-06-11 20:43
#20

Vi hoppas på att få hem en voffe till våren. Hur ska jag orka vänta?😮

Annons:
smurfan-13
2016-08-27 21:30
#21

ÄNTLIGEN ska vi åka och kika på valpar! Den 10/9 blir det och om allt känns bra för oss och uppfödaren så får vi en liten plutt m oss hem. Men nervöst känns det att göra en sån lång körning (minst 4 timmar enkel väg) m hela familjen (barn 2 & 5 år) och veta att uppfödaren mycket väl kan neka oss om hon inte tycker det känns rätt. Vet ju liksom att ungarna kanske inte kommer vara på sitt allra bästa uppförande efter så lång tid i bilen :P

maryolsson
2016-08-30 07:16
#22

Kan uppdatera efter mitt senaste inlägg om valpdepp. NU står vi i kö på en parning och bara hoppas att allt går bra med den och att det blir en liten tik till oss. 😁😁

smurfan-13
2016-08-30 22:13
#23

#22 vad blir det för nåt?

Vattnadal
2016-08-31 15:00
#24

Min lilla Karin har hunnit bli hela 16 v redan hon. Hur går det för övriga i tråden?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

maryolsson
2016-08-31 16:22
#25

#23 Det blir en eurasier! :)

[AnimeV4]
2016-09-02 19:38
#26

#24 Väntar på att en kull dalmatiner ska födas!🤪

Jamie+Engla
2016-09-06 13:03
#27

Min valp är bokad, och hämtas i början av 2017 från utlandet. Renrasig som ska visas på utställning med resten av mitt team

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
ifoundnemo
2016-09-06 14:28
#28

Åhhh vad även jag blir valpsugen :( så avundsjuk på alla med valp :p hjälper inte att en granne skaffat sig en ursöt liten schäfer valp, men men, får ju på så vis lite valpgos i alla fall ;)

smurfan-13
2016-09-07 16:25
#29

#27 åh vad spännande! Vad är det för nåt? och var kommer den ifrån?

Jamie+Engla
2016-09-08 11:16
#30

#29 Även denna gången är det en valp från Portugal :) Faktiskt en valp som uppfödaren ville att jag skulle ha, inget jag hade tänkt mig från början.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Momos
2016-09-08 16:54
#31

Jag ska få hem en liten Eurasier kille om 2½ vecka ❤️ Kan knappt bärga mig!

smurfan-13
2016-09-11 11:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Deavanni Yolo <3

Upp till toppen
Annons: