Annons:
Etikettutställning
Läst 1493 ggr
[Springerpoo]
12/21/15, 8:55 PM

Xoloitzcuintle med blått i ögat

Hej!

Det är så att mina kusiner äger en jätte fin liten xolo kille som de möjligtvis vill prova att  ställa ut i framtiden. Planen är att vi ska ställa ut tillsammans med våra hundar. Men det är så att han har blått i sitt ena öga och det har försvunnit en del sen han var 8 veckor, men inte jätte mycket (han är ca 4 månader nu tror jag). Detta är, enligt det jag har läst, diskvalificerade inom rasen. Hans uppfödare har sagt att det ska försvinna, men det är lite tveksamt.

Finns det fortfarande chans att det försvinner och hur hård de bedömer ett sådant fel på en inoff? Skulle han bli utskickad direkt på en officiell med bedömningen Disqualified? 

Såklart så skulle det inte försvinna så spelar det ju ingen roll, han är ju förövrigt en frisk glad grabb som gör alla i sin närhet glada😍

Annons:
Vattnadal
12/22/15, 1:47 PM
#1

Det händer mycket med ögonfärgen ett bra tag. Vi har haft valpar med helt blå ögon där prickar/fläckar tillsist täcker nästan hela ögonen. Håll tummarna!

Ställ på inoff först, så det både är billigare och resultaten inte finns registrerade någonstans.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: