Annons:
Etikettavel-genetik
Läst 2221 ggr
Vattnadal
9/8/15, 5:50 PM

Nytt försök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu försöker vi igen, med valpar på Ingrid. Arn, hanen, har fått sin sperma kollad, och den låg på över 70%. De har träffats varje dag sen i lördags, och en parning per dag, 4 hittills, är vi uppe i. De får fortsätta så länge de vill, sen åker han hem igen.

Nu tänkte vi oss fler än 2 valpar, och inget ska gå på tok med dem. Tydligen är det 5 valpar tingade redan, min tikvalp, sen finns det köpare i Norge, England och Belgien.

Det enda dumma nu, är att beräknad valpning ligger på det datum vi tänka ta årets upplaga av Trolldagarna, så de får flyttas. 😉

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Vattnadal
9/9/15, 3:31 PM
#1

I dag sa Ingrid ifrån. Han får förspela, men sen är det nog. Imorrn åker grabbarna hem, och vi ska räkna ner veckorna och hålla tummarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
9/11/15, 9:25 PM
#2

Håller tummarna!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sofy
9/13/15, 7:43 PM
#3

Håller tummar och tassar på att det blir valpar!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Vattnadal
9/15/15, 1:43 PM
#4

I lördags var på på SKK Högbo, sålde med Draghundcenter hela helgen, ställde Ingrid och huskyvalparna Orka och Gala. Hade räknat med bra betyg på Ingrid, så jag blev väldigt besviken. VG, 3 negativa saker på kritiken:
På tok för tunn. Hon är i perfekt trim. Veterinären som vaccinerade henne idag skrattade och tyckte det var riktigt fånigt att tycka så.
För dåligt pälsad, Hon har sommarpäls, men har aldrig haft så tät och fin sommarpäls nånsin. Polarhundar får ha det, och det ska inte ges sämre kritik för det.
Hon saknade spänst i steget. Det håller jag med om, hon travade fint, men chowade inte. Hon var väl trött, minst sagt. parning lör, sön, mån, tis, och dessutom jucka med Drífa så gott som varje vaken stund lör-fre.

Idag har vi varit till veterinären för herpesvaccin, och ska dit igen 1-2 v innan valpning för en andra spruta. I helgen ska vi ta upp det där projektet som legat på is 2-3 år, att fixa grovköket. Rörmokare kommer och kikar, vi beställer saker och bokar en helg att fixa. Rör ska fixas, golv ska på plats, sen går det att ha det som valprum. Hinner vi fixa väggar, tak, få in duschkabin, hyllor och diskbänk är det en bonus.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
10/23/15, 10:06 PM
#5

Hur går det?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
10/26/15, 2:47 PM
#6

Hon är väldigt trött, har haft dålig aptit, främst på morgnarna. Hon har sovit inne sen några veckor tillbaka, men är i hundgård när vi jobbar. Eftersom hon äter inne, får hon bara färskfoder och barf, det duger i alla fall för det mesta.
Tuttarna är större och röda, börjar släppa päls runt dem. Midjan har försvunnit lite, hon har mer mage, men inte mer än att vi som känner henne tycker att det är lite mage.

Hon är väldigt lång i kroppen, så det är inte säkert att hon blir så stor. Två veckor kvar nu, jag tror att valparna kommer sön eller måndag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
SaraC
10/27/15, 7:37 PM
#7

Spännande! Hur många valpar hoppas ni på?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
10/28/15, 3:34 PM
#8

Tove som äger denna kull hade 5 bokade, inklusive tiken jag ska ha. Vi hoppas således på minst 5 i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/9/15, 3:40 PM
#9

Det blir med största säkerhet inga valpar. Hon fick tillbaka aptiten och midjan, slutade tappa päls på magen, uppför sig mer som vanligt igen. Idag är det 9 v sen 3:e parningen, imorrn sen den 4:e och sista. Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer ens en anda valp.

Jag tröstar mig med att hon blir min till 100% ändå nu. Nästa löp, troligen i mars, gör jag ett eget försök, med en helt annan hane, 4 år gammal och både polarhundschampion och utställningschampion.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
11/12/15, 10:06 AM
#10

Men åh vad tråkigt Elin, vilken otur! Hoppas att hon helt enkelt bara inte är redo och allt går som det ska nästa försök.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: