Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 2542 ggr
Jessand72
7/28/15, 11:07 AM

Bil i hund

Vi har en bil med litet bagage och tänkte därför istället köpa en bilsele och ett baksätesskydd. Tar tacksamt emot tips på var man hittar detta till bästa pris. Har någon egna erfarenheter så vill jag höra.

//Jessica

Annons:
SaraC
7/29/15, 9:32 PM
#1

Har tyvärr inga konkreta tips då det var väldigt längesedan jag köpte bilsele, men när jag ska handla något brukar jag oftast söka på t.ex prisjskt eller pricerunner och få upp vart det finns billigast :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
7/30/15, 3:30 PM
#2

Bälte bör du skaffa allsafe, de är dyrast, så klart, men de är bäst. De är krocktestade, så du vet att de håller. De är redigt vadderade fram, så hunden har större chans att klara sig utan skador. De billigare har oftast snabbknäppen i plast, gissar att de inte håller så bra vid en tvärnit i hög hastighet. Kanske så pass så att hunden inte far genom en ruta, men inte mer.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jessand72
7/31/15, 10:29 AM
#3

Jag har kollat allsafe så det får nog bli en sån:) tack för tipsen. Vad använder ni för skydd för baksätet? bara en filt eller något mer avancerat?

Mvh Jessica

Vattnadal
7/31/15, 11:44 AM
#4

Jag har inget skydd alls, det blir redigt skitigt helt enkelt. Särskilt när vi varit iväg och badat hundarna! 😂

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[erika.tornlycke]
8/1/15, 12:45 PM
#5

Vi har allsafe till våra och är hur nöjda som helst! Hundarna trivs bra i dem, sitter bra och lätta att ta på :). Vi har handdukar och det funkar bra så länge hundarna inte rör sig för mycket!

Lon@
8/25/15, 7:46 PM
#6

Jag har Allsafe på hanen när tiken löper så hundarna inte får sitta tillsammans samt i husbilen. Tror att selen är billigast på Zooplus.se, är man lite ful kan man prova i en hundaffär i närheten och sedan beställa på nätet… Biltema har prisvärda bilskydd av olika modell, sedan finns det i prisklasser hur högt som helst. Jag kör hellre en lite billigare variant som jag kan slänga om den blir för äcklig. Man kan ju lägga en gosig, lättvättad filt ovanpå om man inte vill att hunden ska ligga på själva skyddet. Annars är det bra med ett som är vattentätt så att det skyddar från blöta, leriga hundar, kräks eller annat mysigt…

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
Agda
8/26/15, 4:22 AM
#7

Vi har picknickfilt som skydd i baksätet, den har plastad baksida.

Upp till toppen
Annons: